Sportorganisaties zijn echte toetreders op de filantropische markt. Voor private financiering zoekt men in de sportwereld traditioneel naar sponsordeals, die wezenlijk verschillen van filantropische giften: sponsoring vereist een (zichtbare) wederdienst ten gunste van de sponsor. Op lokaal niveau vaak vertaald in een reclamebord langs het veld of een advertentie in het clubblad. Maar die sponsoring loopt terug, evenals de subisidies en dus ligt een verkenning naar alternatieve financieringsbronnen voor de hand. Wat betekent dit voor de dynamiek in Het Land van Goed Doen?
Op 26 juni lanceert Partos het trendrapport 'Activists, Artivists and Beyond - Inspiring Initiatives...
Nederlandse goede doelen zijn dol op de mensheid, maar niet op mensen. Met een beetje gevoel voor pa...
Steeds meer religieuze instellingen zien nut en noodzaak van meer samenwerking om de noden van hulpb...
Onze fondsenwereld is eigenlijk altijd wel een beetje in rep en roer, maar recentelijk weer een beetje méér, met de introductie van het zogenoemde UBO-register én de aankondiging van de introductie (mei volgend jaar) van pan-Europese data privacywetgeving. De commotie is begrijpelijk, want wat we met z’n allen aan het doen zijn is wat mij betreft zo langzaamaan totaal onbegrijpelijk aan het worden... Wat is er aan de hand?
Het alweer vierde opeenvolgende journalistieke jaarboek over doneren & sociaal investeren in Nederla...
De Girls Rights Watch van Plan Nederland heeft vandaag, samen met politieke jongerenorganisaties DWA...