Nog steeds denken veel fondsenwervende organisaties dat ze met accurate cijfers in hun jaarverslag 'transparant' zijn. Dat getuigt van weinig inlevingsvermogen. Zonder context kunnen de cijfers als een boemerang terugkomen en zich vertalen in donatieverlies. Voelt u 'm al aan komen suizen, die strijkstok? En kunnen we die nou 's een keer collectief opvangen?
Social enterprise Lenthe, uitgever van De Dikke Blauwe, gaat een geheel vernieuw...
Met de Tweede Kamerverkiezingen in aantocht legt Oxfam Novib de conceptverkiezin...
Erasmus Universiteit is bezig met een onderzoek naar de manier waarop mensen fon...
Zakenvrouw van het jaar, Commandeur in de Orde van Oranje Nassau, Best geklede vrouw, Leading Woman...
Welkom in Het Land van Goed Doen, Filantropie voor Dummies’ is een digitale uitgave van social enter...
Onlangs sprak een (overigens zeer gerespecteerde) toezichthouder publiekelijk nog over de zegeningen van Learn-Earn-Return. De crux: ‘bankier met dertig jaar ervaring wil in zijn laatste loopbaanfase iets teruggeven aan de samenleving.’[1] Het is een model dat lang gewerkt heeft: zo zagen veel directeuren/managers van goede doelen er uit. End-of-career jobs. Lees verder >>>