Bedrijven kunnen met vrijwilligersprogramma’s a-typische vrijwilligers activeren: 'de corporate vrijwilliger'. Met die conclusie promoveerde Lonneke Roza onlangs aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit. Het is belangrijk onderzoek omdat hiermee duidelijk wordt dat bedrijven een sleutelrol kunnen vervullen om ons - overigens zeer stabiele - vrijwilligerspotentieel verder te ontsluiten. De premie die hierop staat, is hoog!
De Erasmus Universiteit start op 7 oktober een online cursus en educatieve video...
In het Verenigd Koninkrijk blijven goede doelenorganisaties die strijden tegen k...
Vooral grote goede doelen (met meer dan €20 miljoen inkomsten) lijken draagvlak...
De herfsteditie van Alliance onderzoekt hoeveel invloed filantropie heeft. Gastorganisatie Charities...
In verband met de Herfstvakantie verschijnt er volgende week geen De Dikke Blauwe Journaal. U kunt h...
Waarom is er zo’n enorme drang om kostenbesparingen te berekenen en te presenteren? Omdat de primaire reden van organisaties om kosten-batenanalyses te doen is gericht op de financier en niet op de doelgroep. Of is het ineens de missie van een goede doelen-organisatie geworden om de overheid kosten te besparen? Lees verder >>>