Volgens Fons van Rooij, managing director van WWAV, vullen beide bureaus elkaar perfect aan. "Met onze kennis van geefmotieven en ervaring hoe deze te verzilveren, kunnen we onze klanten nu ook dit belevingskanaal 'turn key' aanbieden. Onze persoonlijke ervaring met Alpe d'Huzes helpt daarbij. Wij hebben daar de afgelopen jaren aan den lijve meegemaakt wat wel en niet werkt."
Voor Ideëel+ was de ruime ervaring van WWAV met online fondsenwerving een motief de samenwerking te zoeken. Het bureau organiseert al bijna 20 jaar evenementen en heeft de afgelopen jaren uitgebreide ervaring opgedaan met het organiseren van Social Network Fundraising-evenementen. Volgens Deny de Jong, directeur van Ideëel+, ontbrak echter een effectief fondsenwervend platform. "Na een vergelijkend onderzoek hebben wij er voor gekozen om YOCO in te zetten, o.a. voor Route 75, een fondswervend evenement voor het Revalidatiefonds en Fonds Verstandelijk Gehandicapten en voor een jubileumactie van het CNV. Door de samenwerking met WWAV kunnen wij YOCO als platform optimaal inzetten voor meerdere projecten."
De samenwerking tussen WWAV en Ideëel+ heeft inmiddels geleid tot de organisatie van een grootschalige Social Network Fundraising actie voor de Nierstichting in februari 2010.