WNF kiest gedurfde partner in klimaatcampagne

4 oktober 2006
Nieuws | | Goede doelen

Het Wereld Natuur Fonds heeft voor haar nieuwste klimaatcampagne, gericht op het handelingsperspectief voor de consument, gekozen voor een ongebruikelijke partner: de ANWB.


Samen met de ANWB, Stichting Natuur & Milieu presenteert het WNF een lijst met diverse auto's in verschillende klassen, gerangschikt op hun CO2-uitstoot. Vanaf half november zullen de minst klimaatschadelijke auto's bij dealers te vinden zijn met het WNF-logo.

Tegelijkertijd start het WNF een samenwerkingsverband met de RABObank, die voor haar leden een ‘klimaatkaart' uitgeeft. De eerste creditcard, waarvan de CO-2 uitstoot van de aankopen door de bank zullen worden gecompenseerd door investeringen in duurzame energie-projecten in ontwikkelingslanden. Met hoofdsponsor Essent werd onlangs opnieuw een 4-jarig contract afgesloten.

 


Zie ook:

www.wnf.nl

www.anwb.nl

www.natuurenmilieu.nl