VSO lanceert campagne ‘Deel je kennis’

VSO lanceert campagne ‘Deel je kennis’
VSO lanceert campagne ‘Deel je kennis’
18 april 2018
Nieuws | | Fondsenwerving

Ontwikkelingsorganisatie VSO heeft de campagne ‘Deel Je Kennis’ gelanceerd, waarbij iedereen wordt opgeroepen een tip, lifehack of wijze raad op het online platform www.vso.nl/deeljekenniste delen. De campagne is ontwikkeld door GoPublic en loopt tot 21 mei 2018.
 
Mensen in ontwikkelingslanden kunnen met de juiste kennis zelf hun armoede bestrijden, meent VSO. Om dit bij een breder publiek onder de aandacht te brengen is de ‘Deel Je Kennis’-actie in het leven geroepen. Van het passen van een broek, zonder ‘m daadwerkelijk aan te trekken tot het snel pellen van een banaan en het langer vers houden van sla, lifehacks zijn er in alle soorten en maten. VSO-vakdeskundigen als Ans Ohms en Gerieke Zandberg delen ook hun tips op het platform. Bij gebrek aan goed trainingsmateriaal heeft verloskundige Ans haar studenten in Cambodja met sponsen geleerd te hechten ‘op het droge’. De sponsen bleken uitermate geschikt om de nieuwste hechttechnieken op toe te passen. Gerieke heeft tijdens haar uitzending plastic flesjes gebruikt voor het toedienen van zuurstof en zo levens van vroeggeboren baby’s in Oeganda gered.
 
Meedoen
Meedoen kan op www.vso.nl/deeljekennisen op de lifehacks kan gestemd worden. Inzenders met de meeste stemmen maken kans op een prijs. Een onafhankelijke jury bestaande uit onder anderen lifehackgoeroe Sanne Roemen en Taco Oosterkamp, vaste columnist van Management Team en bekend van het boek ‘Schaamteloos delegeren’, beoordelen daarnaast de meest verrassende inzendingen.
 
VSO