Samenwerken aan kleurrijker en kansrijker onderwijs
Binnen dit onderzoek staat de inzet van vrijwilligers in het onderwijs en de wijze waarop zij van toegevoegde waarde kunnen zijn voor de onderwijskwaliteit centraal. Daar waar vanuit de theorie het belang van werving, training en begeleiding onderstreept wordt, lijkt hier binnen het onderwijs nog onvoldoende aandacht voor te zijn. Door in te zetten op een brede beleidsgedragen inzet van vrijwilligers vanuit een gedeelde verantwoordelijkheid is een betere samenwerking mogelijk. Daar waar die samenwerking gericht is op het inzetten van de capaciteiten en vaardigheden van de vrijwilliger kan de diversiteit onder ouders en vrijwilligers als toegevoegde waarde een verbreding, verdieping en verrijking van het onderwijs mogelijk maken. Op deze wijze kan de inzet van vrijwilligers de onderwijskwaliteit positief beïnvloeden.
Parttime Master Bedrijfskunde Oktober 2017
Coach: Prof. Lucas Meijs
Co-Reader: Prof. Alexander Maas
Scripties en dissertaties