De tweede editie van de NRC Charity Awards is van start gegaan. Nieuw dit jaar is dat deelname open staat voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie. Zij kunnen meedoen door vóór 6 juli hun beste advertentie in te sturen naar NRC Media.
Er zijn twee prijzen te winnen: een vakjuryprijs en een publieksprijs. Beide prijzen vertegenwoordigen een waarde van maximaal € 300.000,-. “Met de NRC Charity Awards wil NRC Media zowel grote als kleinere goede doelen ondersteunen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs,” aldus Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media. “Sowieso krijgen goede doelen exposure op onze website nrccharityawards.nl, maar daarnaast zetten we natuurlijk ook NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl als podium in. Wij roepen daarom ook reclamebureaus op om nieuwe, creatieve uitingen te ontwikkelingen voor charitatieve instellingen.”
Vorig jaar deden 65 goede doelen mee aan de wedstrijd. Het Reumafonds won toen de vakjuryprijs die bestond uit een trofee en gratis advertentieruimte met een waarde van ruim € 214.000,-. Wakker Dier kreeg de publieksprijs.
Goede doelen