Op ‘Giving Tuesday’ deze week lanceerde The Social Handshake het nieuwe initiatief ‘LoonGift’. Dit is een online platform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijkse gift direct vanuit het salaris aan goede doelen kunnen doen.
Loongift wordt gepresenteerd als een nieuwe manier om makkelijk en veilig te geven aan het goede doel, vooral in deze tijd met de grote terugloop van collectes door corona. Bovendien kunnen gebruikers belastingvoordeel krijgen. Zo kost het volgens de initiatiefnemers bijvoorbeeld €16 om €26 te geven. Voor de bouw van het platform sloot The Social Handshake, een project van marketingclub Starters4Communities, de handen ineen met Incentro, die het meteen ook als eerste grote gebruiker aan haar 360 medewerkers aanbiedt.
Payroll giving
The Handshake: ‘Meer dan een miljoen Engelsen geven via ‘payroll giving’ aan goede doelen. Nederland bleef hierin nog achter. Na een succesvolle pilot brengt startup The Social Handshake daar nu verandering in met het doorontwikkelde online platform ‘LoonGift’. Nederland is verder qua fintech dan Engeland. Hier verwachten mensen dan ook méér van zo’n platform. Met Incentro is de afgelopen maanden hard gewerkt om een gebruiksvriendelijk platform te bouwen, waarop iedereen gemakkelijk meer goed kan doen.’
Voor medewerker én werkgever
Het platform van LoonGift is in korte tijd ontwikkeld door Incentro. PwC, De Bauw Blackstone Westbroek en Loyens & Loeff hebben ook bijgedragen om het juridisch mogelijk te maken en er is een overeenkomst gesloten met de Belastingdienst. Werkgevers kunnen zich aanmelden via Loongift.nl. De initiatiefnemers claimen dat 100% van de gift direct naar het goede doel gaat. Daarnaast krijgen werkgevers door middel van een dashboard inzicht in wat hun medewerkers écht belangrijk vinden. Door middel van gekleurde iconen kan de werkgever inzien wat de "handshake" is van een werknemer en welke goede doelen medewerkers met elkaar delen.
Meer informatie: www.loongift.nl
(Social) Impact