The Fundraiser richt zich met zijn multimediale mix expliciet en uitsluitend op alle fondsenwervers en marketeers die actief zijn voor fondsenwervende nonprofits in Nederland zoals goede doelen en instellingen in cultuur, zorg- & welzijn, wetenschap en sport.
Ontwikkeld door Scripta
Naamgeving, logo en de formule zijn ontwikkeld door Scripta, het Amsterdamse contentbureau en zusterbedrijf van Lenthe. De website is geheel in huis ontwikkeld onder leiding van CMS-specialist Erik Jansen. Het betreft een zogenoemde bèta-versie die de komende weken zal worden getest door gebruikers waardoor de ontwikkelaars er de laatste kinderziekten uit kunnen halen. Ook zullen in de komende periode nog extra functionaliteiten worden toegevoegd.Engelse titel: moet dat nou?
Over de naamgeving zegt uitgever Johan Dijk: ‘Een Engelse titel voor een Nederlandstalig vakmedium zal ongetwijfeld vragen oproepen. Moet dat nou? Die vraag begrijpen we, maar ons antwoord is ‘toch wel!’ Fondsenwerving is als vak in grote beweging. Dat vraagt om een medium dat zelf de ramen open wil zetten. Naar de samenleving. Naar de bestuurskamer. Naar de vakgenoten en concullega’s. Hier en in het buitenland. Want kennis en inspiratie over fondsenwerving houden niet op bij de grenzen van een branche en al helemaal niet bij die van een land. Vergeet bijvoorbeeld niet dat veel van de Nederlandse giften aan internationaal opererende doelen over de grenzen worden weggezet. The Fundraiser als hoofdtitel weerspiegelt onze wijdse blik en onze weidse ambities. Maar: de Nederlandse ondertitel is de vertrouwde en nuchtere grond waarin die ambities wortelen.’Verticaal medium
Lenthe-directeur Don Akkermans: ‘Dit nieuwe initiatief hadden we al langer op de uitgeefplank liggen, maar werd actueel door de recente ontwikkelingen rond Vakblad Fondsenwerving. Naast Lenthe-uitgave De Dikke Blauwe voor de geefzijde zoals major donors en hun adviseurs, past uitstekend een meer verticaal medium als The Fundraiser dat voorziet in de specifieke behoeften van de beroepsgroep fondsenwervers. De enorme dynamiek die we nu zien in dit vak, zowel inhoudelijk als wat betreft de instroom van nieuwe nonprofits die zich op fondsenwerving storten, vraagt om nieuwe en extra vormen van kennisdeling.’Aansluitend bij ambities NLFL
Het nieuwe medium wordt gelanceerd in samenwerking met Nederland Filantropieland. Voorzitter Fons van Rooij: ‘Door onze kennis en netwerken te koppelen aan de mediale en journalistieke slagkracht van Lenthe en haar media De Dikke Blauwe - waar we al content-partner van zijn - en nu ook het nieuwe fondsenwerversmedium, kan NLFL versneld haar ambities waarmaken: het verbinden van mensen die bijdragen aan een gezond filantropieklimaat.’
In de formule van de website is een vaste plaats ingeruimd voor nieuws van en over Nederland Filantropieland.
►Voor nadere informatie over dit nieuwe initiatief van Lenthe kunt u contact opnemen met: johan.dijk@lenthe.nl
♦Voor informatie over het betaalde abonnement en opgave voor een kosteloos abonnement op The Fundraiser Newsletter: klik hier.
⇒Lees nu de 'wilsverklaring' van de makers van The Fundraiser: 'Mag het raam open?'
www.thefundraiser.nl