AMSTERDAM (26 april) - Stichting laluz gaat de activiteiten van Nobelematch overnemen van Stichting Nobel. Nobelematch brengt creatieven, bedrijven en goede doelen samen door middel van een online platform. Laluz, al jarenlang actief in matching tussen ideële organisaties en Young Professionals, wil met Nobelematch haar dienstverlening aan maatschappelijke organisaties en goede doelen uitbreiden op het vlak van creatieve dienstverlening.
Stichting Nobel, een non profit communicatiebureau, besloot na een bestaan van vijf jaar haar activiteiten stop te zetten. De stichting bedacht en ontwikkelde projecten als ‘The Red Rail’ (het promoten van bloeddonatie bij jongeren) en ‘HoneyBee Happening’ (een straatfestival in hartje Amsterdam). Jasmijn Andringa, directeur van de Stichting Nobel: “Ik ben erg blij dat we een goed tehuis hebben gevonden voor het potentieel en talent dat aanwezig is binnen Nobelematch. Sinds 2008 hebben we via onze website een groot aantal succesvolle matches kunnen realiseren. Ik ben ervan overtuigd, dat onder de paraplu van laluz, dit initiatief verder kan groeien.”
Aanvullende kennis
Stichting laluz brengt sinds 2004 professionals en ideële organisaties met elkaar in contact. “Uniek en geen gek idee dus om onze krachten te bundelen” vindt directeur Marije Mulder. “De focus van Nobelematch ligt vooral op projecten op het gebied van vormgeving van communicatie zoals korte filmpjes, websites, huisstijlen, sponsorbrieven enzovoort. Deze specifieke kennis was in ons netwerk nog wat onderbelicht. We denken daarom dat we met deze aanvullende kennis de goede doelen nog beter van dienst kunnen zijn.”
Organisatienieuws
Stichting Nobel stopt ermee
26 april 2012
Nieuws | Redactie DDB | Organisatienieuws