Vanaf vandaag kan er gestemd worden op advertenties van 255 goede doelen op de site van de NRC Charity Awards 2012. Er wordt een publieks- en een vakjuryprijs uitgereikt en de winnaars worden op 21 september bekendgemaakt.
Dit jaar stond deelname open voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie. “Wij ondersteunen dit jaar met de NRC Charity Awards nog meer goede doelen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs,” aldus Jan van der Marel, directeur-uitgever van NRC Media. “We zijn heel blij dat ons initiatief zoveel enthousiasme oproept, bij goede doelen en hun reclamebureaus.”
Publieksprijs
De publieksprijs wordt uitgereikt aan het goede doel dat volgens het publiek de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie ingestuurd heeft. Iedereen die via de site nrccharityawards.nl een stem uitbrengt, maakt kans op een iPad2. Stemmen kan tot 15 september aanstaande.
Vakjuryprijs
De vakjuryprijs wordt na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteren Jan van der Marel en Peter Vandermeersch (hoofdredacteur NRC Handelsblad) 24 inzendingen die worden gepubliceerd in doordeweekse edities van NRC Handelsblad, in de periode van 14 augustus tot en met 14 september 2012. Een vakjury, met onder andere cabaretière Claudia de Breij en hoofdredacteur Adformatie Theo van Vugt beoordeelt vervolgens in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact.
Advertentieruimte in NRC
De winnaars van zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs worden op 21 september 2012 bekend gemaakt. Zij mogen dan hun NRC Charity Award in ontvangst nemen en ontvangen daarbij advertentieruimte in NRC Handelsblad en nrc.next ter waarde van maximaal € 300.000,-.
Goede doelen