Mindwize biedt gratis deelname aan de Dutch Fundraising Benchmark

Jeanette Eesmann-Foster
Jeanette Eesmann-Foster
1 oktober 2018
Nieuws | | Organisatienieuws


Goede doelen kunnen zich weer opgeven voor de 2019 Dutch Fundraising Benchmark. Deze benchmark toont aan hoe Nederlandse fondsenwervende organisaties presteren ten opzichte van andere goede doelen. En voor iedere fase waarin de donateur zich begeeft, brengt de Dutch Fundraising Benchmark het geefgedrag in kaart. Organisaties die zich nu opgeven, mogen de komende twee jaar gratis deelnemen.
 
De Dutch Fundraising Benchmark, een initiatief van direct marketingbureau Mindwize, beschouwt sinds drie jaar alle onderdelen van fondsenwerving in Nederland, inclusief digitale kanalen en nalatenschappen. Op basis van anonieme data kijkt de benchmark onder andere naar het bedrag, het gedrag, de datum en het soort medium.
 
Zes onderwerpen
Deelnemers kunnen in het overzicht bijvoorbeeld terugvinden welke methodes en kanalen effectief zijn. Hiervoor onderscheidt de benchmark zes verschillende onderwerpen: individuele giften, giftgevers, machtigingen, hoge giften, nalatenschappen en een digitale analyse. De informatie uit de benchmark leidt deelnemers naar mogelijke verbeterpunten in hun fondsenwerving.
 
Simavi
Mindwize-directeur Jeanette Eesmann-Foster (foto): ‘De Dutch Fundraising Benchmark is een waardevolle toevoeging binnen de standaard data-analyse en geeft een volledig beeld van alle wervingsactiviteiten waar fondsenwervers direct mee aan de slag kunnen.’ 
Simavi is een van de deelnemers. Volgens Angélique van Oversteeg van Simavi brengt de benchmark ‘goed in beeld wat onze kracht is en waar onze verbeterpunten en uitdagingen liggen’.
 
Twee jaar gratis
Wie zich nu opgeeft, kan de komende twee jaar gratis meedoen en ontvangt bovendien jaarlijks twee rapporten; een trendrapport over geefgedrag in Nederland en een individueel rapport met een beschouwing van de eigen prestaties. In april 2019 verschijnt het eerstvolgende trendrapport. Geïnteresseerde stichtingen kunnen zich aanmelden op mindwize.nl.
 


Dit is sponsored content van onze partner Mindwize. Ook partner worden? Klik hier.