KPN is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2014. Boskalis won als sponsor van de Boskalis Beach Cleanup Tour een SponsorRing in de categorie Maatschappij en de samenwerking van Shell en het Mauritshuis leverde Shell een SponsorRing op in de categorie Kunst.
De hoofdjury van de SponsorRingen, onder voorzitterschap van Jan Willem Brüggenwirth, beoordeelde de door de vijf vakjury’s vastgestelde nominaties op effectiviteit, creativiteit en maatschappelijke impact. De winnaars werden aangewezen uit een recordaantal inschrijvingen: 57.
Winnaars per categorie
Categorie Media
De sponsoring door Jumbo Supermarkten van het RTL5-programma Roy Donders, meer dan stylist van het Zuiden was volgens de jury ‘origineel, creatief en goed in executie en timing.’
Categorie Maatschappij
Boskalis won als sponsor van de Boskalis Beach Cleanup Tour een SponsorRing in de categorie Maatschappij. ‘Een concreet en relevant project met significante resultaten’, aldus het juryrapport.
Categorie Kunst
De samenwerking van Shell en het Mauritshuis leverde Shell een SponsorRing op in de categorie Kunst. ‘De samenwerking levert primair resultaten op voor het behoud van cultureel erfgoed, maar biedt Shell ook handvatten zich te profileren als betrokken en innovatieve werkgever’, oordeelde de jury.
Sponsoring