Organisatie: Vereniging Humanitas
Aantal uren: 30 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 04 maart
Humanitas verleent diensten op het gebied van welzijn, wonen en zorg. Humanitas doet dat voor diegenen die ondersteuning nodig hebben om hun leven op eigen wijze vorm te geven. In de dienstverlening staat het in de praktijk brengen van de humanistische uitgangspunten zelfbeschikking, gelijkwaardigheid en wederkerigheid centraal. Humanitas werkt zo aan een samenleving waarin plaats is voor iedereen en waar mensen verantwoordelijkheid willen dragen. Humanitas maakt zijn visie op de samenleving aan de buitenwereld kenbaar. Humanitas is een landelijk werkende vereniging met ruim 80 afdelingen, verdeeld over 5 districten. De activiteiten worden verzorgd vanuit de lokale afdelingen en worden ondersteund en uitgevoerd door betaalde krachten en vrijwilligers.
De specialist corporate communicatie heeft als doel om de positionering van Humanitas te versterken, zowel intern als extern. Je bent verantwoordelijk voor het vergroten van de bekendheid van de activiteiten van Humanitas en het uitdragen van het merk. Op basis van de communicatiestrategie bepaal je hoe we diverse doelgroepen het beste kunnen bereiken, maar ook hoe we informatie in de vereniging optimaal met elkaar kunnen delen. Je hebt een ondersteunende rol naar onze vrijwilligers en beroepskrachten in het land door het ontwikkelen en aanbieden van en adviseren over de corporate communicatie en de communicatiematerialen.
Taken
- In kaart brengen van de behoeften en belangen van diverse (interne en externe) communicatie doelgroepen
- Het ontwikkelen van communicatiemiddelen en content (print en digitaal), die bijdragen aan de naams- en inhoudsbekendheid van Humanitas
- Ontwikkelen van nieuw beeldmateriaal (foto’s, illustraties etc.)
- Het professionaliseren van de interne communicatie en kennisoverdracht binnen de Vereniging Humanitas
- Verantwoordelijk voor het gehele proces rondom de totstandkoming van het verenigingsblad Van Mens tot Mens (zowel het proces als de inhoud)
- Zelf ‘hands on’ uitvoeren (zoals concreet uitwerken onderdelen verenigingsblad) maar ook aansturen van externe partijen (zoals tekstschrijvers, vormgevers, fotografen en drukkers)
- Verantwoordelijk voor de content van zowel de website als het intranet
- Het (mede) inrichten van een nieuwe intranetomgeving
- Verantwoordelijk voor de voortgang van projecten met betrekking tot organisatie, tijd, budget en kwaliteit
- Actieve rol op het gebied van communicatie binnen de organisatie en hét aanspreekpunt voor corporate communicatie
Functie-eisen en profiel
- HBO werk- en denkniveau
- Je hebt minimaal 5 jaar relevante ervaring, bij voorkeur in een verenigingsstructuur
- Je bent organisatiesensitief
- Je bent enthousiast, hebt overtuigingskracht en kunt draagvlak creëren
- Je vind het leuk om ‘hands-on’ te werken maar kan ook strategisch (mee)denken
- Je bent een goede tekstschrijver
- Je bent online zeer vaardig
- Je bent goed in projectmanagement, het stellen van prioriteiten en werken met deadlines
- Je neemt initiatief en bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk
Ons aanbod
- Een zelfstandige en veelzijdige functie.
- Aanstelling in eerste instantie voor één jaar. Verlenging behoort tot de mogelijkheden.
- Salaris en arbeidsvoorwaarden conform de CAO Welzijn, schaal 8, maximaal € 3.553,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
- Vergoedingen (zoals eindejaarsuitkering en vakantiegeld) worden uitgekeerd uit het Individueel Keuze Budget.
Informeren en solliciteren
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Rebecca Gerritse, telefoon: 020-5231114 of r.gerritse@humanitas.nl. Je motivatiebrief met CV kun je onder vermelding van vacaturenummer: 02.06.18 tot uiterlijk 4 maart a.s. mailen naar: pz@humanitas.nl. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 5 maart op het Landelijk Bureau, Sarphatistraat 4 te Amsterdam.