Organisatie: Stichting Omroep Muziek (SOM)
Aantal uren: 0,5 fte
Locatie: Hilversum
Vervaldatum: 17 juni
De Stichting Omroep Muziek (SOM) is met ca. 230 mensen het productiehuis voor levende muziek bij de publieke omroepen. De SOM heeft in het kader van de taakstelling Levende Muziek en op basis van afspraken met de NPO, NTR en AVROTROS, de opdracht voor de productie van drie grote symfonische series voor NPO Radio 4: de NTR ZaterdagMatinee, het AVROTROS Vrijdagconcert en Het Zondagochtend Concert.
Het Radio Filharmonisch Orkest en het Groot Omroepkoor, onderdeel van de SOM, verzorgen de hoofdmoot van de concerten in de series. Met deze drie series en twee ensembles toont de SOM zich hoeder van vijf merkiconen van traditie én vernieuwing, mede dankzij een constructieve en intensieve samenwerking met NTR, AVROTROS en NPO Radio 4. We produceren vanuit ons eigen gebouw, het rijksmonument Muziekcentrum van de Omroep dat vaste en incidentele huurders kent en een aantal goed lopende concertseries programmeert.
De SOM produceert voor de omroepseries jaarlijks tenminste 75 concerten. Daarnaast kunnen de ensembles hun producties ook elders uitspelen en als de planning voor de series dat toelaat, producties buiten verband van de omroepen realiseren.
Voor alle producties geldt dat SOM verantwoordelijk is voor de marketing & communicatie, dit in nauwe samenwerking met de AVROTROS vanwege het AVROTROS Vrijdagconcert en de NTR vanwege de NTR Zaterdagmatinee. Om alle merken goed onder aandacht te blijven brengen onder ons publiek en alle andere stakeholders zijn wij op zoek naar een
Medewerker social media en publiciteit (0,5 fte) m/v
De functie:
Met als doel een groot en groeiend publiek te bereiken, delen we onze concerten en ons nieuws via social media en onze website. Als medewerker social media en publiciteit heb je daar een belangrijke rol in. Daarbij:
- ligt je eerste prioriteit bij het coördineren van de social media voor al onze merken;
- ben je verantwoordelijk voor de verdere uitvoering van het social mediabeleid van SOM;
- ben je verantwoordelijk voor een effectief bereik in de pers van berichten van alle merken van SOM en het genereren van zoveel mogelijk publiciteit.
- Je rapporteert aan de manager marketing & communicatie en werkt nauw met hem samen. Er zijn nog twee collega’s werkzaam op de afdeling, een redacteur en een medewerker campagnes.
Jouw profiel:
- Je beschikt over theoretische en praktisch gerichte kennis van communicatie en marketing (hboniveau);
- je hebt kennis van moderne communicatiemiddelen, websites en (nieuwe) media;
- Als je kennis van en ervaring hebt de klassieke muziek(wereld) is dat een grote pré;
- Je bent op de hoogte van en geïnteresseerd in de wereld van cultuur en klassieke muziekpodia, ook in relatie tot de NPO;
- Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en bent vaardig in het realiseren van communicatieuitingen en het onderhouden van social media en websites;
- Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Je bent proactief, initiatiefrijk en creatief;
- Je weet onze stakeholders te overtuigen om aandacht te besteden aan onze merken;
- Je bent in staat om zelfstandig én in een team te werken.
Praktisch:
Je werkt op het kantoor van SOM dat zich bevindt in ons eigen gebouw, het Muziekcentrum van de Omroep in Hilversum. Je bent bij voorkeur beschikbaar op dinsdag, woensdag en donderdag. Onderdeel van het werk is ook het frequent bijwonen van de concerten in de series. We verwachten dan ook dat je incidenteel op vrijdagavond en zaterdagmiddag beschikbaar kan zijn.
Informatie:
Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met Marco van Es, manager marketing & communicatie via telefoonnummer 06 23427974. Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Frederique Blessing, medewerker HR via telefoonnummer 035 6714119.
Contract:
In aanvang bieden we je een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met de intentie om deze om te zetten in een vaste aanstelling.
Reacties:
Zie je voor jezelf een toekomst om Stichting Omroep Muziek nog meer bekendheid te geven, schrijf ons dan een brief waarin je dat motiveert. Stuur deze brief samen met je CV per mail uiterlijk 16 juni 2018 aan de afdeling Human Resources van de Stichting Omroep Muziek: frederique.blessing@omroepmuziek.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.