Sjoerd van de Wouw, campagneleider van Wakker Dier, is afgelopen donderdag gekozen tot Communicatieman van het Jaar 2012. “Hij is een vakman, zijn communicatie is effectief, inspirerend en vernieuwend”, aldus juryvoorzitter Richard van der Eijk.
Tijdens de uitreiking in Amsterdam nam Sjoerd van de Wouw het op tegen twee andere finalisten: John Burger, director corporate communications van Ziggo en Frits Hirschstein, directeur van stichting KiKa. De jury onder voorzitterschap van Richard van der Eijk (Communications Director Unilever Europe/Benelux), bepaalde de winnaar. Van de Wouw gaat naar huis met een zilveren beeldje gemaakt door zilversmid Annette Clay en mag zich een jaar lang Communicatieman van het Jaar noemen.
CommunicatieTalent 2012
In de categorie tot dertig jaar werd dezelfde avond ook het CommunicatieTalent van het Jaar gekozen. Deze titel ging naar Bas van Glabbeek (Involve). Hij liet finalist Jeroen van Woudenberg (Wit Communicatieadviseurs) achter zich. Van Glabbeek is volgens de jury een echt talent. Hij kon zijn boodschap het beste overbrengen.
Elfde editie
Logeion organiseerde de elfde editie van deze verkiezing in club Panama in Amsterdam. De verkiezingen Communicatieman/vrouw van het Jaar en CommunicatieTalent van het Jaar worden mede mogelijk gemaakt door: vakblad Communicatie, Yacht, SRM, Emma Communicatie en Clipit.
Personalia