Koffie- en theebedrijf Simon Lévelt wordt sponsor van het Van Gogh Museum. Met financiële bijdragen gaat het bedrijf lezingen, onderzoek, workshops en interactieve presentaties in de museumcollectie ondersteunen.
Het Van Gogh Museum en Simon Lévelt vertonen veel overeenkomsten, meldt het bedrijf. ‘Na de dood van Vincent in 1890 beheerde zijn familie de kunstwerken. In 1973 namen zijn erfgenamen het initiatief om een museum te stichten en sindsdien zijn ze nauw betrokken bij het reilen en zeilen in het museum. Simon Lévelt opende de eerste winkel in 1826. Inmiddels wordt het ambacht van koffiebrander en theehandelaar al zes generaties lang doorgegeven.’
‘Beide familiebedrijven hebben zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Passie, gedrevenheid en vakmanschap vormen de basis. Daarnaast zijn duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen verankerd in de bedrijfsdoelstellingen. Zo ontving het Van Gogh Museum als eerste museum het BREEAM duurzaamheidscertificaat en introduceerde Simon Lévelt in de jaren ’80 als eerste biologische koffie en thee op de Nederlandse markt. Deze overeenkomsten hebben tot een sponsorschap geleid. We zijn erg trots om het cultureel erfgoed op deze manier te kunnen ondersteunen en onze naam te verbinden aan zo’n prachtig Nederlands merk’, aldus Simon Lévelt.
Sponsoring