3FM denkt na over toekomst Serious Request

De komende maanden beraadt radiozender 3FM zich over de editie van Serious Request dit jaar. Het is nog niet bekend waar het Glazen Huis komt te staan.
De komende maanden beraadt radiozender 3FM zich over de editie van Serious Request dit jaar. Het is nog niet bekend waar het Glazen Huis komt te staan.
9 januari 2018
Nieuws | | Fondsenwerving

Ook dit jaar komt er weer een actie van Serious Request voor het Rode Kruis in de week voor Kerst, maar over de uitvoering ervan wordt momenteel nog hard nagedacht. De inkomsten van de actie laten de afgelopen jaren een dalende lijn zien. Dat zou de reden kunnen zijn dat nu nog niet bekend is waar het Glazen Huis komt te staan.
 
De komende maanden beraadt radiozender 3FM zich over de editie van dit jaar. Volgens een woordvoerster zijn er de afgelopen editie in Apeldoorn al flink wat vernieuwingen doorgevoerd. ‘Die vernieuwing is ons goed bevallen en daar gaan we mee door. We zorgen ervoor dat Serious Request zich in 2018 blijft ontwikkelen, passend bij de wensen van het publiek en bij deze tijd’, aldus de woordvoerster.
 
Transparant over kosten
Dat De Telegraaf afgelopen maandag berichtte dat het Rode Kruis niet elke euro aan het goede doel besteedt, lijkt toeval. De krant meldde dat 3,5 procent van de opbrengst wordt gebruikt voor de productie van de actie. Volgens de 3FM-woordvoerster is dit al sinds de eerste editie bekend. ‘We zijn hier juist heel transparant over. Dit percentage is bovendien een stuk lager dan de 25 procent die hiervoor door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) is toegestaan’, zegt ze.
 
(Bron: RTL Nieuws)