Een ‘Nationale Goede Doelen Dag’ in oktober 2014, dat is de droom die PwC-partner Wim van Ginkel vorige week opperde tijdens de uitreiking van De Transparant Prijs. Van Ginkel riep de sector op om bij te dragen aan zo’n dag waarop de goede doelen hun resultaten met de gevers gaan delen.
Van Ginkel: ‘Het gaat om impactverantwoording. Als Transparant Prijs hebben wij gemerkt dat een jaarverslag daarvoor niet toereikend is. Hoe maken goede doelen duidelijk aan de samenleving wat ze met het geld van die samenleving bereikt hebben? Het antwoord op die vraag zou eenmaal per jaar centraal moeten staan op een ‘Nationale Goede Doelen Dag’. Op radio, tv, internet, op scholen.
Van Ginkel: ‘De eerste editie moeten we op een woensdag in oktober 2014 houden. Alle goede doelen sluiten dan even hun deuren en trekken de samenleving in om hun verhaal te vertellen, zoals op scholen en in buurtcentra. Dit idee willen we niet alleen vanuit PwC uitwerken: ik roep daarom alle mensen uit de sector op hier hun schouders onder te zetten.’
Goede doelen