Doelbewust is een mediaplatform dat zich met onafhankelijke, journalistieke informatie gaat richten op consumenten, met een sterke focus op baby boomers. Naast het Doelbewust-plein op de beurs ZIN zal Doelbewust eenmalig in druk verschijnen via een beursmagazine en vervolgens maandelijks als e-zine uitkomen. Voor het najaar staat bovendien een filantropisch jaarboek op stapel.
Maandag 5 maart wordt Doelbewust om half zeven 's avonds gelanceerd op de persconferentie waar de beurs mee wordt geopend. In de dagen daarna ontvouwt zich op het Doelbewust-plein een uitgebreid programma. Presentatrice Harmke Pijpers is bereid gevonden dagelijks een aantal interviews af te nemen tijdens het middagprogramma, dat zich in twee delen voltrekt: van 14.00 uur tot 14.30 en van 15.00 uur tot 15.30. Zij zal onder andere spreken met Lodewijk de Waal (Humanitas), Michael Rutgers (directeur Astmafonds) en Jan Versteeg van het WNF. Pijpers zal daarnaast een nationaal bekende mystery guest interviewen.
Alle in het plein participerende doelen geven een eigen bijzondere invulling aan hun aanwezigheid. Zo zal het Astmafonds in haar stand bezoekers aan den lijve laten ondervinden wat het betekent om ademgebrek te hebben. Opvallend is ook de bijdrage van Stichting Commundo, die op het podium in een nagebouwd klaslokaal een zogenaamde ‘uitburgeringscursus' organiseert.
Over Doelbewust wordt 9 maart vanaf 15.00 uur de FM Expertmeeting Booming Philanthropy gehouden. Inschrijven voor deze expertmeeting kan nog steeds. Geïnteresseerd? Stuur dan een mailtje naar jacqueline.bakker@lenthe.nl
Zie voor meer informatie: wwww.doelbewust.net