De Postcode Loterij is als slechtste uit de bus gekomen in een tevredenheidsonderzoek onder consumenten van servicebeoordelaar Preferenso. De loterij gaat zich nu bezinnen op de uitkomsten, schrijft De Telegraaf.
Met een 3,7 scoorde de loterij het laagst van alle Nederlandse bedrijven en instellingen in het tevredenheidsonderzoek onder consumenten. Dagblad Trouw meldde al eerder dat de loterij mensen met ongevraagde mailings bestookt en dat klanten daar nauwelijks vanaf kunnen komen. Loze beloften en slechte klantenservice worden als grote ergernissen ervaren.
‘Klanten zijn topprioriteit’
Postcode Loterij woordvoerster Selma Hetharia betreurt de uitkomst van het onderzoek. ‘Onze klanten zijn onze topprioriteit. Als mensen geen aanbiedingen meer willen ontvangen kunnen ze dat natuurlijk bij ons aangeven via telefoon, onze website of per brief en maken wij dat direct in orde’, liet ze in een reactie aan De Telegraaf weten.
Interne commissie
De organisatie heeft na aanhoudende kritiek op de miljoenenloterij in 2011 maatregelen getroffen, waaronder de instelling van een interne commissie om de aanbiedingen duidelijker te maken. Volgens de zegsvrouw is die commissie nog steeds van kracht. ‘We toetsen al onze uitingen. We gaan de uitkomsten en de aard van de klachten van Preferenso bestuderen en kijken wat we hier verder aan kunnen doen.’
Loterijen