De 2,4 miljoen deelnemers van de loterij realiseerden een opbrengst van ruim 450 miljoen euro. Vijftig procent van dat bedrag is bestemd voor goede doelen op het gebied van mens en natuur. Voor het achttiende jaar op rij is groei geboekt in de afdrachten. Dat maakt het mogelijk om nieuwe beneficienten aan te wijzen. Drie in totaal: Hivos, Business in Development Network en de Sea Shepherd Conservation Society. Deze drie organisaties ontvingen elk 500.000 euro.
De klimaatcoalitie HIER, waarbij veertig fondsen zijn aangesloten, viel ook in de prijzen. De Nationale Postcode Loterij maakt 9,1 miljoen euro over. Daarnaast is nog eens 17 miljoen euro uit de extra (13e) trekking verdeeld. De HIER-campagne krijgt geld uit deze pot evenals Greenpeace, dat geld ontvangt voor de bouw van de Rainbow Warrior III. Zeven andere organisaties/project krijgen eveneens een bijdrage uit de extra trekkingsopbrengsten.
Ongeveer 147 miljoen euro is uitgereikt aan prijswinnaars van de loterij. Een simpele rekensom leert dan dat de Nationale Postcode Loterij 75 miljoen euro (16%) nodig heeft om gemaakte kosten te dekken.
Ook de Sponsorbingo Loterij, waarin gespeeld wordt voor een zelfgekozen doel, maakte deze week haar jaarcijfers over 2007 bekend. De helft van de totale inleg van 80 miljoen is uitgekeerd aan goede doelenorganisaties op het gebied van gezondheid en welzijn. Ook ging dankzij het geoormerkt spelen 14,3 miljoen euro naar ruim 2.200 clubs en verenigingen.