Plan wil met deze nieuwe mediavorm voor haar jaarverslag de transparantie nog verder verbeteren en meer mensen inzicht geven in de bestedingen en resultaten. Het jaarverslag verschijnt via dagelijks posts op facebook.com/plannederland, van 2 tot en met 15 december. Facebook-bezoekers kunnen direct reageren. De Facebook-pagina telt inmiddels 384 "fans".
Social media
‘Ons jaarverslag op Facebook is voor iedereen eenvoudig toegankelijk. Met deze nieuwe mogelijkheden willen we nog transparanter zijn en een positieve bijdrage leveren aan de discussie over bestedingen van ontwikkelingssamenwerking', zegt Tjipke Bergsma, algemeen directeur van Plan Nederland. ‘We kunnen via films, blogs, links, grafieken, audio en foto's inzicht geven in ons werk, op een plek waar mensen al sociaal actief zijn. Social media brengen mensen bij elkaar, hier en in ontwikkelingslanden. Daarom geloven wij in de kracht van dit medium om mensen te betrekken en te activeren bij ons werk.'
Plan Nederland komt ook met een printversie van het jaarverslag, maar pas nadat de Facebook-versie geheel gepost is.