Ambassadeurs goede doelen laten zich schilderen

Workshopdeelnemers van Like My Painting gaan ambassadeurs van goede doelen schilderen. Organisaties kunnen zich tot 30 april aanmelden.
Workshopdeelnemers van Like My Painting gaan ambassadeurs van goede doelen schilderen. Organisaties kunnen zich tot 30 april aanmelden.
11 april 2018
Nieuws | | Goede doelen

De Libelle Zomerweek, die van 21 tot en met 27 mei in Almere wordt gehouden, trekt jaarlijks 83.000 bezoekers. Ruim drieduizend van hen gaan als amateurschilder aan de slag met het goede doel. De nieuwe amateurorganisatie Like My Painting* is de initiatiefnemer. Goede doelen die willen participeren, kunnen zich tot 30 april melden bij de organisatie.
 
Het thema van de Libelle Zomerweek is Love is in the Air, de liefde voor muziek, voor het leven, voor de natuur en medemens. Met dit thema zet Like My Painting haar workshopdeelnemers aan de slag om ambassadeurs van goede doelen te portretteren. Maar ook abstract kan de schilder aan de slag met thema’s zoals liefde voor gezondheid, schone lucht en mensenrechten. Kortom: liefde voor het goede doel.
 
Ambassadeurs
In de dagelijkse workshops worden (bekende en minder bekende) ambassadeurs geschilderd door mensen die model- en portrettechnieken willen leren of verbeteren. Dit gebeurt aan de hand van blow-ups van persfoto’s. In deze schilderijen nemen ze ook artist impressions op van de beeldmerken van het goede doel waarvoor de ambassadeur actief is. Mochten ambassadeurs als model willen optreden, dan kan dat ook worden geregeld.
 
Participeren? 
Goede doelen die willen participeren, bijvoorbeeld door het leveren van vrijwilligers om de schilders te briefen, zijn van harte uitgenodigd. Aanmelden kan tot maandag 30 april bij projectleider Dominique van der Mee dominique.vandermee@lenthe.nl.
 
*Over Like My Painting
Like My Painting is onderdeel van social enterprise Lenthe, onder meer uitgever van De Dikke Blauwe en The Fundraiser, en stimuleert amateurschilders het beste uit zichzelf te halen, vaak ten dienste van de samenleving. De vorig jaar gelanceerde wedstrijd, die amateurschilders opriep hun beste werk op Facebook te zetten, leverde meteen al zevenhonderd inzendingen en veertigduizend likes op. Omroep Max en dagblad Trouw besteedden veel aandacht aan deze wedstrijd. Een aantal van de winnaars van deze pionierseditie wordt op uitnodiging van Libelle geëxposeerd in de speciale workshoptent.