Organisatie: Nationaal MS Fonds
Aantal uren: 32-40 uur
Locatie: Rotterdam
Vervaldatum: 5 juni
Over het Nationaal MS Fonds
Het Nationaal MS Fonds is een organisatie die zich landelijk inzet voor mensen met de chronische ziekte Multiple Sclerose. Nederland telt ongeveer 17.000 mensen met MS. Deze ziekte van het centrale zenuwstelsel kent vele gezichten. De een met MS kan nog een marathon lopen, terwijl de ander afhankelijk is van zorg.
Het Nationaal MS Fonds heeft een duidelijke visie: mensen met MS activeren om alles uit het leven te halen wat mogelijk is. Dit doet het Nationaal MS Fonds aan de hand van goede coaching en voorlichting. Zij financieren praktisch wetenschappelijk onderzoek naar betere behandelmethoden én naar de uiteindelijke genezing van MS. Om hun team te versterken zijn ze op zoek naar een ervaren specialist op het gebied van online en social media.
Wat ga je doen?
Het Nationaal MS Fonds heeft een klein kernteam dat de communicatie, de collecte, de fondsenwerving en de financiën op zich neemt. Iedereen heeft zijn/haar eigen takenpakket, maar daarnaast is het belangrijk dat ze elkaar ondersteunen waar nodig.
Het Nationaal MS Fonds heeft ambitieuze groeiplannen als organisatie, en om de inkomsten te vergroten door vernieuwende fondsenwerving bij bestaande en nieuwe doelgroepen. Samen met de senior communicatieadviseur lever je als Online en Social Media Specialist een belangrijke bijdrage aan de doelstellingen van het Nationaal MS Fonds en stel je het communicatiebeleid vast. Jouw aandachtsgebied ligt hierbij op het gebied van online communicatie en social media. Je bent creatief in het bedenken van sterke social content, maar kan vanuit strategisch oogpunt ook de juiste doelgroep en boodschap aan elkaar koppelen. Je adviseert collega’s over de inzet van de juiste middelen, je komt met vernieuwende ideeën en je draagt zorg voor de uitvoering.
Denk hierbij aan het beheren, verbeteren en vernieuwen van de volgende activiteiten:
- Activeren en beheren van verschillende socialmediakanalen zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube. Op deze kanalen monitor en signaleer je vragen, klachten of reacties.
- Bijhouden en uitvoeren van een contentkalender.
- Te allen tijde zicht houden op de campagnes en deze analyseren en optimaliseren waar nodig.
- Verder doorontwikkelen van de website op basis van Google Analytics, SEO en content.
- Doorvertalen van de communicatieboodschappen naar interessante content en updates op de website en andere social media kanalen.
- Samen met de senior communicatieadviseur zorgen voor een cross-mediale aanpak.
- Opstellen van content, verzorgen van fotografie/video voor de website en social media kanalen.
- Verzorgen van (online) nieuwsbrieven.
Jouw ideale achtergrond
Je hebt een (digitale) communicatieopleiding op minimaal HBO afgerond en je brengt circa 3 jaar werkervaring mee in een soortgelijke functie. Je hebt aantoonbare kennis, ervaring en expertise op het gebied van online communicatie en social media. Je hebt aantoonbare ervaring met de creatie van content en het voeren van webredacties. Je hebt interesse in en/of affiniteit met de zorg- en/of de goede doelen branche. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Je beschikt over overtuigingskracht, je bent een teamspeler en intiatiefrijk. Je ziet kansen en je springt daar op in. Je hebt een flexibele en betrokken instelling.
Procedure
De werving- en selectie procedure is door het Nationaal MS Fonds uitbesteed aan Heinzelect. Jouw sollicitatiebrief en CV ontvang ik graag uiterlijk 4 juni 2018 via de website van Heinzelect of direct per mail naar mirjam@heinzelect.nl.
Contactpersoon
Mirjam Brantjes
Telefoon: (06) 3420 2446
E-mail: mirjam@heinzelect.nl
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.