
Onafhankelijke en talentvolle kunstenaars brengen maatschappelijke boodschappen op eigen gezag en kracht. Je kunt ze proberen te winnen voor je goede zaak, maar zíj maken de dienst uit.
Non professionals - de zeer sterk groeiende groep vrijetijdschilders, fotografen en tekenaars -zijn wél te mobiliseren. Een alternatief voor sportieve fondswerfacties waar overdaad dreigt met minder follow up-impact’. Zo deed ik onlangs mee aan een pittige mountainbike-tocht over de Veluwe voor Wereldouders. Een heerlijk dagje met geld in het laatje voor het goede doel, maar ook inwisselbaar met elk ander doel.
Maar vijfhonderd foto’s of schilderijen in plaats van vijfhonderd fietsers leveren naast giften bijzondere impact-content. Voor filantropen en major donors is vrijetijdkunst al evenzeer en fraai impactinstrument.
De Dikke Blauwe in 2020
De Dikke Blauwe ligt vanaf nu elk kwartaal in de winkel broederlijk (of zusterlijk zo u wilt) tussen links georiënteerde opiniebladen zoals Groene Amsterdammer en VN en bladen voor grootgevers zoals Elsevier, Quote en FD. Mooi om te zien: er komt telkens wat meer overlap tussen beide in november verschijnende lijsten Quote 500 (wat heb je) en De Dikke Blauwe 100 (wat doe je).

Goed om te weten: DDB blijft het 24/7 online platform met ‘’daily alerts’’ en brengt de frequentie van haar digitale DDB Journaal in 2020 naar 14 dagen. Alle door eigen redacteuren en columnisten en experts geproduceerde artikelen zijn voor ‘members only’.
Wilt u vrije toegang tot al deze artikelen? Registreer dan als DDB-lid: klik hier.
Wilt u een collectief lidmaatschap voor meerdere vollega's uit uw organisatie? Neemt u dan contact op met uitgever Johan Dijk: klik hier.