Na de lancering van Filanthropium medio juni is het aantal bezoekers van de nieuwe website in vergelijking met de oude “FM-site” enorm toegenomen. Op de Filanthropium-site komen dagelijks nu meer dan 1.500 unieke bezoekers. Opvallend is dat zij gemiddeld meer dan 6 pagina’s openen en ook de duur van het bezoek is significant langer dan bij de oude website. Filanthropiums online marketing director Carlo van Nistelrooij: “We houden natuurlijk rekening met het effect dat elke nieuwe site wel nieuwsgierigen trekt, maar het bezoek zakt voorlopig niet in en trekt zelfs door. Onze verklaring is dat de site nu dagelijks flink ververst wordt en dus tot herhalingsbezoek prikkelt.”
De redactie krijgt overigens ook veel reacties van teleurgestelde bezoekers die niet kunnen doorklikken op artikelen die alleen voor leden toegankelijk zijn. Uitgever Don Akkermans: “Ik beschouw dat als een groot compliment. Alleen leden die een bijdrage in de kosten leveren hebben volledige toegang tot alle content op de site, die met duizenden artikelen, achtergrondreportages en columns een echte toegevoegde waarde vormt.”
De Dikke Blauwe