Wouter Durville, oprichter van ONEforONE, signaleerde de trend van "buy one give one" in de VS en introduceert hem in Nederland: "Het „buy one give one‟-principe speelt in op de behoefte van consumenten om iets concreets te kunnen betekenen voor mensen in ontwikkelingslanden. Als een consument een product bij ONEforONE koopt, fungeren we als een inkooporganisatie die vraag en aanbod aan elkaar koppelt. De consument ontvangt een deel van de bedongen groepskorting. De bijdrage aan het ontwikkelingsland wordt vervolgens gefinancierd met de resterende korting en door sponsoring van de deelnemende bedrijven. Deze sponsoring is vaak onderdeel van hun MVO-beleid. Op deze manier ben je als consument dus niet duurder uit als je bewuste keuzes maakt."
Ontwikkelings samenwerking
OneforOne helpt met donaties ontwikkelingswerk
24 november 2010
Nieuws | Redactie DDB | Ontwikkelings samenwerking
AMSTELVEEN (24 november) - In Nederland is de inkooporganisatie ONEforONE gelanceerd dat werkt volgens het principe "buy one give one". Volgens dit principe kopen consumenten in Nederland een product en helpen iemand in een ontwikkelingsland aan eenzelfde product daar.