AMSTERDAM (1 december) - In aanloop naar de presentatie van de jaarcijfers van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) wil het bureau met een nieuwe postercampagne het publiek kennis laten maken met de werkzaamheden van het CBF. Zo'n 350 reclameborden op diverse NS-stations moeten bekendheid geven aan de informatie over goede doelenorganisaties die op de website van het CBF te vinden is en gevers bewuster maken van hun gift. Daarnaast komt het CBF op 8 december aanstaande weer met de jaarlijkse cijfers van de Nederlandse goede doelenorganisaties.
Het CBF houdt al sinds 1925 alle mogelijke gegevens bij over fondsenwerving en goede doelen in Nederland. Deze gegevens staan gerangschikt op de site van het CBF om de goede doelensector transparanter te maken. Op 8 december aanstaande worden de jaarlijkse financiële gegevens van honderden goede doelen gepresenteerd. Het CBF legt dit jaar minder nadruk op de cijfers van 2010 als zodanig, omdat die gedurende het gehele jaar al op de website worden gepubliceerd. De nadruk ligt dit jaar op de analyse van een tienjaarsperiode. Hierdoor kan het CBF aandacht geven aan trends door vergelijkende cijfers met elkaar in verband te brengen.
Validatie & Toezicht