In aanloop naar World Kidney Day lanceert de Nierstichting op 6, 7 en 8 maart de eerste landelijke editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse. Met als thema ‘Proef de ongezouten waarheid’ wil de Nierstichting samen met toprestaurants door heel Nederland laten zien dat smaakvol eten met minder zout goed mogelijk is.
1,7 miljoen Nederlanders (circa tien procent van de bevolking) heeft nierschade. 'Zout heeft hier een belangrijk aandeel in', zegt Tom Oostrom, directeur van de Nierstichting. 'Minder zout eten helpt nierschade te voorkomen. De Nierstichting Restaurant Driedaagse is bedoeld om mensen bewust te maken van het belang van minder zout eten. En om ze te laten ervaren hoe puur van smaak minder zout eten is.'
Samenwerking verschillende partners
Naast ondersteuning door het reserveringsplatform Resengo en Scelta Mushrooms is Koninklijke Horeca Nederland nauw betrokken bij de Restaurant Driedaagse. Robèr Willemsen, voorzitter Koninklijke Horeca Nederland: 'KHN heeft gezondheid hoog in het vaandel staan. We willen onze leden en het publiek bewust maken dat teveel zout eten niet goed is voor de gezondheid. Wij inspireren horecaondernemers daarom hoe ze de hoeveelheid zout in hun gerechten kunnen terugbrengen en hun gasten kunnen laten ervaren hoe smaakvol en gezond dat is. De Nierstichting Restaurant Driedaagse is daar een uitstekende gelegenheid voor.'
Meer informatie en reserveren: restaurantdriedaagse.nl.
Organisatienieuws