‘Vroeger kregen we vaak folders van goede doelen, maar die komen vanuit de partijen zelf', zegt Alfred Waterink van Lens Accountants. ‘Onze klanten hebben vaak wel een idee over de grote goede doelen die er zijn, maar met De Dikke Blauwe zien ze dat er nog meer mogelijk is. En wat ik een bijkomend voordeel vind, is dat er op onafhankelijke en onpartijdige wijze informatie is verzameld. Daarmee krijgt de klant, maar ook wij, een objectief beeld van wat er allemaal is op het gebied van goed doen.’
![](https://cdn.xingosoftware.com/dedikkeblauwe/images/fetch/dpr_1,w_238,h_178,c_fit/https%3A%2F%2Fwww.dedikkeblauwe.nl%2Fassets%2Fupload%2Fimages%2F60%2F20180903143155_Job-Terlingen.jpg)
‘Wij vinden het belangrijk om maatschappelijke organisaties te ondersteunen bij het realiseren van hun maatschappelijke doelstellingen', zegt Job Terlingen van BDO Accountants.
'We distribueren De Dikke Blauwe via al onze vestigingen aan klanten die serieus overwegen om na te laten of te doneren aan goede doelen.’
Netwerken
![](https://cdn.xingosoftware.com/dedikkeblauwe/images/fetch/dpr_1,w_145,h_148,c_fit/https%3A%2F%2Fwww.dedikkeblauwe.nl%2Fassets%2Fupload%2Fimages%2F60%2F20180903143311_Pascal-Hulsegge.jpg)
Pascal Hulsegge van JPR Advocaten gebruikt de jaargids vaak. 'Wij krijgen heel veel vragen, waaronder vragen op het gebied van crowdfunding. Op zo’n moment is het handig om naast ons advies, ook De Dikke Blauwe mee te geven. Als je zelf moet zoeken, ga je van de ene website naar de andere en dan weet je eigenlijk nog niet precies wie waar voor staat. Al die informatie is samengevat in De Dikke Blauwe', aldus Hulsegge.
![](https://cdn.xingosoftware.com/dedikkeblauwe/images/fetch/dpr_1,w_200,h_150,c_fit/https%3A%2F%2Fwww.dedikkeblauwe.nl%2Fassets%2Fupload%2Fimages%2F60%2F20180712121347_paspoort-400x300.jpg)
In het hart van de jaargids vindt u de inmiddels bekende en gewaardeerde redactionele paspoorten van en interviews met individuele bestuurders als instellingen, die hun steunwaardigheid bepleiten door de relevantie en impact van hun werk onder de aandacht te brengen van potentiele donoren en investeerders en hun adviseurs. Dit deel wordt door financiële dienstverleners gebruikt om klanten te helpen bij het maken van een keuze aan wie te doneren of na te laten.
EXTRA: De Dikke Blauwe Ontvangstruimte-editie
Een op private gevers afgestemde ‘light versie’ voor de ontvangstruimtes van alle notariskantoren in Nederland en andere financiële intermediairs. Deze editie bevat algemene en fiscale informatie over schenken en nalaten en alle paspoorten.
EXTRA: eigen Newsroom
![](https://cdn.xingosoftware.com/dedikkeblauwe/images/fetch/dpr_1,w_175,h_247,c_fit/https%3A%2F%2Fwww.dedikkeblauwe.nl%2Fassets%2Fupload%2Fimages%2F49%2F20180723125936_Cover-DDB5.png)
Organisaties met een DDB Paspoort in de Jaargids participeren ook met een eigen Newsroom op www.dedikkeblauwe.nl. In de Newsrooms staan de laatste nieuwtjes, achtergrondartikelen, DDB Paspoorten, video’s, jaarverslagen en andere belangrijke documenten.
EXTRA: Elseviers Weekblad
Op 1 december verschijnt er in Elseviers Weekblad een speciale ‘De Dikke Blauwe sectie’, met algemene en fiscale informatie over schenken en nalaten. Goede doelen kunnen hier met een uitgebreid paspoort en/of interview in participeren.
Laat tijdig weten dat u (weer) meedoet met De Dikke Blauwe5
Vul onderstaand formulier in. Hebt u een origineel idee voor exposure dat afwijkt van de standaard participatiemogelijkheden, dan staat uitgever Johan Dijk (06 15 89 42 45; johan.dijk@lenthe.nl) u graag te woord.