Net4kids verlegt focus naar zakelijke markt

25 november 2009
Nieuws | | Ontwikkelings samenwerking

AMSTERDAM (25 november) - Net4kids, het non-profit internetplatform voor kinderhulpprojecten, gaat zijn focus verschuiven naar de zakelijke markt.


Net4kids wil bijdragen aan de richting en invulling van het ‘Corporate Charity’-beleid van organisaties. Dit houdt in dat Net4kids niet alleen organisaties koppelt aan kinderhulpprojecten in ontwikkelingslanden, maar ook helpt bij het definiëren van een charity-beleid dat past bij de doelstellingen van het bedrijf. Bovendien kan Net4kids, in overleg met de klant, projecten vinden die goed aansluiten bij de hulpvisie en de bedrijfsdoelstellingen van de organisatie.


Stap extra zetten

Odette van Zijdveld, sinds kort algemeen directeur van Net4kids: ‘Sommige klanten hebben specifieke wensen met betrekking tot de projecten die ze willen ondersteunen. Oxxio, een van onze klanten, wilde bijvoorbeeld graag energieprojecten ondersteunen waar kinderen van profiteren. Dat heeft geleid tot een consumentenactie waarbij Oxxio klanten via www.oxxio4kids.nl de voortgang van de projecten kunnen volgen. Wij proberen net een stap extra te zetten. We werven niet alleen fondsen voor kinderhulp, maar betrekken de donateur nauw bij de projecten en zorgen voor een verankering van de steun op beleidsniveau.’



Concrete return on investment

Niet alle organisaties die zijn geïnteresseerd in het steunen van kinderhulpprojecten, konden de weg naar Net4kids vinden. Met de nieuwe positionering krijgt deze doelgroep meer aandacht. Loek van den Boog, oprichter en voorzitter van Net4kids: ‘Net4kids wil het meest zakelijke platform zijn in concrete kinderhulp, en combineert passie met zakelijk nut. Door onze dienstverlening op het vlak van rapportage, communicatie en infrastructuur stelt Net4kids bedrijven in staat verder te gaan dan alleen geld geven en zakelijke voordelen te realiseren in de sfeer van werknemers motivatie en klanten binding. Zo krijgt MVO zakelijk nut en genereert het concrete return on investment.’