De septembermeting van het NDP vergelijkt de houding tegenover de geefvraag van de donateur nu met die van twee jaar geleden. Toen was de post nog het meest populair. Mail groeide in die tijd van 30 naar 34 procent. Bij de ‘onprettige benaderingswijzen’ is app/sms een belangrijke nieuwkomer, met meteen een tweede plaats. ‘We vermoeden dat met name WhatsApp dusdanig als een privékanaal wordt beschouwd, dat een geefvraag hierin als storend wordt ervaren’, aldus NDP.
Fondsenwerving
NDP: Donateur niet gediend van direct persoonlijk contact
31 oktober 2018
Nieuws | Gerhard Sluiter | Fondsenwerving
Hoe ontvangen Nederlandse donateurs het liefst het verzoek om een gift voor het goede doel? Mail blijkt favoriet, gevolgd door post (32 procent) en online banners (28 procent). Dit blijkt uit de nieuwste kwartaalmeting onder het Nederlandse Donateurspanel. De benadering via de telefoon wordt het minst op prijs gesteld: ruim 90 procent van de panelleden vindt dit niet prettig. Van direct persoonlijk contact lijkt de Nederlandse donateur sowieso net gediend.
De septembermeting van het NDP vergelijkt de houding tegenover de geefvraag van de donateur nu met die van twee jaar geleden. Toen was de post nog het meest populair. Mail groeide in die tijd van 30 naar 34 procent. Bij de ‘onprettige benaderingswijzen’ is app/sms een belangrijke nieuwkomer, met meteen een tweede plaats. ‘We vermoeden dat met name WhatsApp dusdanig als een privékanaal wordt beschouwd, dat een geefvraag hierin als storend wordt ervaren’, aldus NDP.
De septembermeting van het NDP vergelijkt de houding tegenover de geefvraag van de donateur nu met die van twee jaar geleden. Toen was de post nog het meest populair. Mail groeide in die tijd van 30 naar 34 procent. Bij de ‘onprettige benaderingswijzen’ is app/sms een belangrijke nieuwkomer, met meteen een tweede plaats. ‘We vermoeden dat met name WhatsApp dusdanig als een privékanaal wordt beschouwd, dat een geefvraag hierin als storend wordt ervaren’, aldus NDP.