Milou Halbesma is per 1 maart benoemd tot sectormanager publiekszaken bij het Van Gogh Museum. Zij is verantwoordelijk voor de afdelingen Marketing, Communicatie, Publicaties, Fondsenwerving & Relatiebeheer, De Mesdag Collectie en Van Gogh Museum Enterprises, en lid van het managementteam van het museum.
Milou Halbesma (1967) studeerde economie aan de Vrije Universiteit en doorliep het International Executive Program in Corporate Communication aan de Erasmus Universiteit. Vanaf de oprichting in 2006 is zij betrokken geweest bij de Turing Foundation – eerst als bestuurslid, later als directeur. Zij hielp onder meer een nieuw vermogensfonds opzetten en lanceerde de Turing Toekenning en de Turing Nationale Gedichtenwedstrijd.
Daarvoor leidde Halbesma als hoofd communicatie bij KWF Kankerbestrijding de herpositionering van het merk, maakte zij vele publiekscampagnes en won o.a. de Transparant Prijs voor het beste jaarverslag. Museale ervaring deed zij op als marketingmanager bij het Centraal Museum in Utrecht, waar zij verantwoordelijk was voor de marketing rondom de heropening en van Panorama2000.
Halbesma geeft regelmatig gastlessen aan de VU en de Hogeschool Windesheim over communicatie en fondsenwerving. Daarnaast is zij bestuurslid van de Stichting Cinema Zuid, Stichting WaterforLife en Stichting VierhetLeven.
Personalia