Organisatie: Alzheimer Nederland
Aantal uren: 24 uur
Locatie: Amersfoort
Vervaldatum: 09 maart
Alzheimer Nederland is de snelst groeiende en toonaangevende belangenbehartiger van 270.000 mensen met dementie en hun mantelzorgers. Het is onze missie om dementie te voorkomen of te genezen. Dit doen we door het financieren van wetenschappelijk onderzoek. Zolang dementie nog een ongeneeslijke ziekte is, blijven we werken aan verbetering van de levenskwaliteit van mensen met dementie en hun omgeving. Dit doen we door belangenbehartiging, voorlichting en het dementievriendelijker maken van de samenleving. Ook bieden wij hulp en lotgenotencontact. Met 48 regionale afdelingen, 5500 vrijwilligers en 230 Alzheimer Cafés heeft Alzheimer Nederland een landelijk bereik. Alzheimer Nederland is grotendeels afhankelijk van particuliere giften en heeft een CBF-keurmerk voor goede doelen.
In deze veelzijdige functie ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van onze vrijwilligers bij hun online activiteiten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het door ontwikkelen van de afdelingspagina’s op www.alzheimer-nederland.nl en de online platforms voor vrijwilligers (www.alzheimervrijwilligers.nl en www.alzheimeracademie.nl). Dit heeft tot doel om op een positieve manier nog meer vrijwilligers aan Alzheimer Nederland te binden en de regionale hulp nog beter zichtbaar te maken. Dit doe je in samenwerking met de andere (online) professionals binnen Alzheimer Nederland. De medewerker online communicatie voor de regionale afdelingen rapporteert aan de manager Belangenbehartiging en Regionale Hulp.
Taken
- Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de afdelingspagina’s binnen de content strategie en het (online) communicatiebeleid van Alzheimer Nederland.
- Je fungeert als aanspreekpunt voor vrijwilligers om vragen te beantwoorden, informatie te verstrekken en adviezen te geven bij de inzet van online communicatieactiviteiten (incl. social media) binnen de afdelingen.
- Je verzorgt in samenwerking met de regiocoördinator trainingen voor de vrijwillige webmasters en PR vrijwilligers.
- Je bent, samen met de redactie, verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de online platforms voor vrijwilligers en het vrijwilligersnieuws (technisch en redactioneel).
- Je zet je in voor een verbeterde in- en externe positionering van vrijwilligers.
- Je monitort de afdelingspagina’s en de social kanalen op output.
Functie-eisen en profiel
Een enthousiaste en communicatief sterke collega. Een verbinder die vrijwilligers in vernieuwing weet mee te nemen.
- Hbo opleiding in online communicatie.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in online communicatie.
- Procesmatige manier van werken met technisch inzicht
- Creativiteit en een gezonde kritische blik
- Ervaring in Social Media en SEO.
- Ruime ervaring met het werken met een content management systeem.
- Kennis van de laatste ontwikkelingen op het vlak van online communicatie.
- Sterke communicatieve vaardigheden.
- Sterke schrijfvaardigheden in de Nederlandse taal.
- Ervaring met Google Analytics en HTML.
Ons aanbod
- Het salaris is marktconform tussen de € 2.800 en € 4.100 bruto op basis van 38 uur per week.
- De functie is voor 24 uur per week.
- Aanstelling geschiedt voor de duur van een jaar, met de mogelijkheid van verlenging.
- Alzheimer Nederland heeft een eigen arbeidsvoorwaardenregeling.
Informeren en solliciteren
Voor inhoudelijke vragen over deze functie kun je contact opnemen met Julie Meerveld (manager Belangenbehartiging en Regionale Hulp), via haar secretaresse Amerins Peet-Blok (033 – 303 2547). Voor vragen over de wervingsprocedure kun je contact opnemen met de adviseur P&O, Ievonne van Limpt, via het telefoonnummer 033-3032594. Interesse? Stuur dan jouw CV en motivatiebrief vóór 9 maart 2018 naar Ievonne van Limpt, vacatures@alzheimer-nederland.nl onder vermelding van vacature medewerker online communicatie. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 15 maart. En een eventueel tweede gesprek op woensdag 21 maart.