Organisatie: Stichting Centraal Museum
Aantal uren: 24 uur
Locatie: Utrecht
Vervaldatum: 18 september
Van de grootste Rietveld-collectie ter wereld tot het originele Dick Bruna-atelier. Van de Utrechtse Caravaggisten tot Pyke Koch. Van Jan Taminiau, hedendaagse kunst en design tot het indrukwekkende zeventiende eeuwse poppenhuis en het beroemde, eeuwenoude Utrechtse schip. Wij willen met onze verhalen de blik van de bezoeker verruimen. Utrecht is daarbij onze basis, de wereld is ons speelveld. Het nijntje museum, het allerleukste museum voor peuters en kleuters, en het Rietveld Schröderhuis maken deel uit van het Centraal Museum Utrecht. In 2017 trokken deze drie locaties 318.000 bezoekers.
Voor het Marketing en Communicatieteam, onderdeel van de afdeling Publiek en Informatie, is er per 1-9-2018 een werkervaringsplek voor een
Junior Medewerker Marketing & Communicatie
24 uur per week, voor een jaar (mogelijkheid tot verlenging naar maximaal 2 jaar)Dit is het werk
Je bent het eerste aanspreekpunt voor het algemene telefoonnummer en e-mailadres marketing & communicatie en handelt de vragen van internen/externen zo volledig mogelijk af. Daarnaast ondersteun je het afdelingshoofd Publiek & Informatie en de medewerker corporate communicatie, alsmede medewerkers marketing & communicatie bij de ontwikkeling van on- en offline materialen. Hiervoor vraag je offertes op en onderhoud je contact met externe partijen.
Je zorgt dat de website up-to-date blijft en ontwikkelt en plaatst berichten op social media. Ook bereid je de in- en externe nieuwsbrieven voor en begeleid je video-ploegen en fotografen. Indien nodig vertegenwoordig je medewerkers van marketing & communicatie in projectvergaderingen.
Dit breng je mee
We zoeken een pro-actieve, zelfstandige en opgewekte persoonlijkheid met de volgende kwalificaties:
· Je bent net afgestudeerd en hebt bij voorkeur een HBO/WO-opleiding communicatie, marketing of digitale media.
· De Nederlandse en Engelse taal beheers je zeer goed in zowel woord als geschrift.
· Je hebt kennis van en ervaring met sociale media en vindt het leuk om met digitale systemen te werken. Ervaring met het werken met CMS is een pré.
· Je hebt oog voor beeld. Interesse in fotografie/video is een pré.
· Je kunt plannen en overzicht houden.
· Affiniteit met de culturele sector is een pré.
Onze arbeidsvoorwaarden
Het Centraal Museum biedt een inspirerende werkomgeving met de mogelijkheid om brede werkervaring op te doen. Je functie is afwisselend, waardoor je van alle facetten van marketing en communicatie iets meekrijgt. Je krijgt veel vrijheid om je eigen ideeën uit te proberen. Je krijgt goede begeleiding van je marketing-en-communicatiecollega’s.
Arbeidsvoorwaarden conform de Museum CAO; salaris: schaal 7 Museum CAO (inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring: € 2.347,- tot € 2.939,- bruto op basis van een 36-urige werkweek); pensioen ondergebracht bij het ABP.
Meer informatie
Meer informatie over de vacature en de arbeidsvoorwaarden kun je krijgen via Jacqueline Rutten, afdelingshoofd Publiek en Informatie. Zij is te bereiken op telefoonnummer 030-2362 385, of per e-mail op jrutten@centraalmuseum.nl.
Solliciteren naar deze functie?
Wij verzoeken je te solliciteren vóór 18-9-2018. Sollicitatiegesprekken zijn gepland op 24 of 26 -9-2018, in de middag. Je kunt je sollicitatie met motivatie en curriculum vitae per e-mail sturen naar acquisities@centraalmuseum.nl.
Het Centraal Museum wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking met al haar aanwezige verschillen.
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.