Marketeer Upgrading en Loyaliteit bij Plan Nederland

Marketeer Upgrading en Loyaliteit bij Plan Nederland
Marketeer Upgrading en Loyaliteit bij Plan Nederland
18 april 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Marketeer Upgrading en Loyaliteit
Organisatie: Plan Nederland
Aantal uren: 32-35 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 01 mei
 
Plan. Girls first. Plan is een internationale kindgerichte ontwikkelingsorganisatie die werkt aan het realiseren van gelijke kansen en rechten voor meisjes en het verbeteren van de  levensomstandigheden van meisjes en jongens in ontwikkelingslanden. Plan werkt aan een wereld waarin meisjes dezelfde kansen en rechten krijgen als jongens, zodat alle kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen. Plan doet dit door projecten in 54 ontwikkelingslanden in Afrika, Azië en Latijns Amerika uit te voeren om de levensomstandigheden en toekomstkansen van meisjes en jongens te verbeteren en door wereldwijd op te komen voor kinderrechten, met de nadruk op de rechten van meisjes. De afdeling Marketing en Particuliere Fondsenwerving is op zoek naar een Marketeer Upgrading en Loyaliteit (32-35 uur).

Taken
  • Vergroten van de verbinding en betrokkenheid (in tijd en geld) van nieuw geworven leads en nieuwe en bestaande donateurs in alle particuliere doelgroepen, over alle kanalen, met focus op e-mailmarketing en Telemarketing.
  • Binnen Plan Nederland ligt de focus in acquisitie en fondsenwervende campagnes steeds meer op het (laagdrempelig) werven van nieuwe leads en eenmalige donateurs en secundair op structurele donateurs tegen een laag maandbedrag. Als Marketeer upgrading en loyaliteit ben je verantwoordelijk voor de eerste fase van de klantreis (customer journey) na de acquisitiefase, die begint bij het welkomtraject. Je ontwikkelt uitgekiende klantcontact- en opvolgstrategieën voor het informeren en verbinden van de nieuwe leads en donateurs aan Plan Nederland. Via gerichte upgradingscampagnes zet je stappen in het verhogen van de klantwaarde van de nieuwe leads en donateurs voor Plan Nederland. Dit kan gebeuren via diverse kanalen, bijvoorbeeld Telemarketing, e-mailmarketing, maar ook door inzetten van nieuw productaanbod, zoals crowdfunding en Tikkie.
  • Je werkt heel nauw samen met de Marketeer behoud. Zij is verantwoordelijk voor de klantreis (customer journey) van donateurs die al langer dan 1 jaar aan Plan Nederland verbonden zijn. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het verhogen van loyaliteit door het creëren, uitvoeren en optimaliseren van (marketing) campagnes en loyaliteitsprogramma’s via verschillende kanalen.
  • Doel is het verhogen van de klanttevredenheid, betrokkenheid, vertrouwen en uiteindelijk de Life Time Value van onze supporters/donateurs.
  • Verder ben je de interne coördinator van het leadopvolgingsprogramma. Doel is het bouwen van een community van Plan Nederland volgers/fans, het vergroten van de bijdrage van de volgers/fans in tijd, het behouden van de volgers/fans en in de fase daarna het upgraden naar een financiële bijdrage. Je bent projectleider van deze campagnes.

Functie-eisen en profiel
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • HBO opleiding in marketing en/of commerciële richting (Nima B niveau);
  • Minimaal 4 jaar werkervaring bij voorkeur in fondsenwerving bij een goede doelen organisatie, of ervaring in brand/product marketing in een commerciële omgeving (bijvoorbeeld in de financiële sector);
  • Kennis van e-mailmarketing en databasemarketing;
  • Je bent analytisch sterk;
  • Ervaring met marketingcommunicatie (strategisch en tactisch) in kanalen en middelen;
  • Bewezen resultaten als marketeer;
  • Natuurlijke overtuigingskracht;
  • Een proactieve houding waarmee je inzichten en ideeën snel kunt omzetten in actie.
  • Competenties
    • Klantgerichtheid
    • Resultaatgericht
    • Probleemanalyse
    • Plannen en organiseren
    • Commercialiteit
    • Samenwerken
    • Gendersensitiviteit
  • Iemand die creatief is in bedenken en aanpakken en tevens nauwkeurig, analytisch en cijfermatig sterk.
  • Je bent een doorzetter met een “getting things done” mentaliteit. Je bent in staat om interne en externe contacten voor je te winnen en van daaruit het resultaat positief te beïnvloeden.
  • Je bent een bruggenbouwer tussen verschillen afdelingen binnen Plan Nederland en tussen Plan Nederland en de externe bureaus.
  • Je bent goed in staat is om bureaus daadkrachtig aan te sturen, via het opstellen van duidelijke briefings, het geven van concrete trainingen, het volgen van de resultaten en zo nodig bijsturen van de bureaus.

Ons aanbod
  • Een functie in een internationale werkomgeving. Je maakt deel uit van de internationale Plan organisatie.
  • Plan biedt haar werknemers een gedegen arbeidsvoorwaardenpakket met een voor deze functie bruto maandsalaris van maximaal € 3.600,- per maand voor 35 uur per week, afhankelijk van achtergrond en ervaring.
  • Het betreft hier in eerste instantie een contract voor 1 jaar, met mogelijkheid tot verlenging.
  • Plan heeft een goede pensioenregeling, 25 vakantiedagen, collectieve ziektekostenverzekering, reiskostenvergoeding en opleidingsmogelijkheden binnen de functie en voor persoonlijke groei.

Informeren en solliciteren
Voor vragen over deze functie kun je terecht bij Anneke Salden, anneke.salden@plannederland.nl. Reageren kan via deze link. Wij hanteren 1 mei als sluitingsdatum. De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 8 en woensdag 9 mei. Eventuele vervolggesprekken zijn gepland voor dinsdag 15 mei. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen in je eigen netwerk wordt wel op prijs gesteld! Veiligheid van kinderen en jongvolwassenen is voor Plan Nederland essentieel. Plan Nederland accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze wervings- en selectieprocedures.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.