Organisatie: Het Koninklijk Concertgebouw
Aantal uren: 0,6 fte
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 19 september
Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot één van de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. De concertzaal heeft, naast de geroemde klassieke muziekprogrammering, een grote traditie op het gebied van legendarische pop- en jazzconcerten van muzikale grootheden, waaronder recentelijk Avishai Cohen en Fink. Met meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 700.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de drukst bezochte concertzalen ter wereld. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een hoofdzakelijk privaat gefinancierde kunstinstelling, die voor 95% zelf verantwoordelijk is voor zijn inkomsten. Er werken 350 medewerkers.
Het Concertgebouw zoekt op korte termijn een:
Marketeer Pop en Jazz
(0,6 fte)Als Marketeer Pop en Jazz ben je verantwoordelijk voor de publieksontwikkeling, zaalbezetting en het maximaliseren van de inkomsten uit kaartverkoop van de concerten in jouw portefeuille. Je richt je op de marketing van concerten in de genres pop en jazz, maar daarnaast ook op een aantal concerten met Nederlandstalige en toegankelijke klassieke muziek. Om de inkomsten en zaalbezetting van deze concerten te maximaliseren en de positionering van Het Concertgebouw te versterken, bedenk en realiseer je aansprekende marketingacties en ontwikkel je communicatie-uitingen voor bestaande en nieuwe doelgroepen.
Je hebt een belangrijke adviserende rol in programmering en productontwikkeling en werkt actief mee aan het opzetten van innovatieve projecten. Je werkt intensief samen met collega’s van programmering, het Contentteam, Verkoop & Klantcontact en Marketing Intelligence & Online Sales. De Marketeer Pop en Jazz maakt deel uit van de afdeling Marketing en rapporteert aan de Marketingmanager.
Hoofdactiviteiten voor de marketing van de concerten en projecten binnen jouw portefeuille zijn onder meer:
· Opstellen en uitvoeren van marketingplannen om een groot en divers publiek te enthousiasmeren om kaarten te kopen voor de concerten;
· Bedenken en uitvoeren van aansprekende marketingacties;
· Opstellen en bewaken van de marketingbegroting;
· Bepalen van kaartprijs en bezettingsdoelstellingen in overleg met de programmeur;
· Afstemmen van relevante communicatie-uitingen met het Contentteam;
· Samen met de collega’s van Marketing Intelligence & Online Sales de effectiviteit van de online en offline marketingmiddelen vergroten;
· Samen met de programmeurs nieuwe concertformats, randprogrammering en productmarktcombinaties ontwikkelen;
· Aangaan en onderhouden van relevante samenwerkingen;
· Het actief op peil houden van kennis en ontwikkelingen op marketing- en muziekgebied.
De marketeer die wij zoeken
is een professional op HBO/WO-niveau met minimaal 3 jaar werkervaring in een marketingfunctie. Volle zalen en een sublieme concertervaring – daar ga je voor. Wij zoeken een enthousiaste doorpakker met verrassende ideeën voor de inzet van nieuwe en bestaande kanalen. Je hebt ervaring met concertmarketing en het bereiken van diverse doelgroepen. Je hebt kennis van en passie voor muziek, met name pop- en jazzmuziek. Je bent commercieel, ondernemend, doelgericht, flexibel, zelfstandig en collegiaal. Verder ben je in bezit van uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Salaris
Het salaris is overeenkomstig het beloningsstelsel van Het Concertgebouw en varieert van € 2.485,- tot € 3.507,- bruto per maand op basis van 38 uur per week en is mede afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring.
Wil je een leuke en uitdagende baan in een organisatie die traditie verbindt aan innovatie, stuur dan uiterlijk woensdag 19 september 2018 je motivatie en cv naar vacature@concertgebouw.nl ter attentie van Saskia Roggeveen, Marketingmanager. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Job Noordhof – Hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop – op nummer 020-573 05 76. De planning van de sollicitatieprocedure is dat een eerste gespreksronde in de week van 24 september zal plaatsvinden.
Acquisitie op basis van deze advertentie stellen we niet op prijs.
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.