Marketeer Loyaliteit bij UNHCR Nederland

Marketeer Loyaliteit bij UNHCR Nederland
Marketeer Loyaliteit bij UNHCR Nederland
10 december 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Marketeer Loyaliteit
Organisatie: UNHCR Nederland
Aantal uren: 32-40 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 2 januari 2019

UNHCR, de VN Vluchtelingenorganisatie, is op zoek naar een ervaren fondsenwerver om ons teamFondsenwerving & Partnerships te versterken. Afgelopen jaar zijn we in Nederland met fondsenwerving gestart, en voor de komende jaren is een ambitieus groeiscenario opgesteld. Wij bieden je een unieke kans om aan deze groei te kunnen bijdragen.

Binnen een ambitieus team fondsenwervers ben je voornamelijk verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van activiteiten om donateurs bij UNHCR Nederland te behouden. Hierin heb je de vrijheid nieuwe concepten te ontwikkelen en activiteiten te testen passend binnen de huidige strategie. 

Wie zijn wij? 
UNHCR is de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties. Opgericht in 1950 en werkzaam in 125 landen, om mensen die gedwongen op de vlucht zijn te helpen en te beschermen. Momenteel is er een recordaantal mensen op de vlucht voor conflict en vervolging. Ons werk is belangrijker dan ooit. 

UNHCR wordt grotendeels gefinancierd door vrijwillige bijdragen van lidstaten. Door de huidige omvang van de problematiek is dit niet meer voldoende. Daarnaast neemt de bijdrage van de lidstaten ieder jaar af, waardoor fondsenwerving in de private sector steeds belangrijker wordt. 

Het team 
Je maakt deel uit van het Fondsenwerving & Partnerships team van UNHCR Nederland (Private Sector Partnerships). Dit is een klein, ambitieus team dat hard groeit. We bouwen het fondsenwervende kantoor van ‘the ground up’. Daarnaast werk je nauw samen met onze internationale collega’s, onze regionale kantoren in Brussel en Kopenhagen en met verschillende inhoudelijke programmateams binnen UNHCR, zoals het team Externe Relaties. Je rapporteert aan het hoofd Fondsenwerving, en werkt nauw samen met de fondsenwerver particuliere markt en communicatiespecialist. 

Wie zoeken we? 
Als marketeer loyaliteit ben je continu bezig om de donor journey te optimaliseren van bestaande donateurs. Je werkt aan het verhogen van de tevredenheid, de betrokkenheid, het vertrouwen en uiteindelijk de lifetime value van onze donateurs. 
  • Je werkt vanuit de donor journey, en zorgt dat de uitingen optimaal bijdragen aan de donor experience. 
  • Je bepaalt voor wie, waarover, met welk doel en wat je het best via welk kanaal kan communiceren. 
  • Je schrijft nieuwsbrieven en andere uitingen voor bestaande donateurs, waarbij de ervaringen van donateurs zelf centraal staan. 
  • Je verzamelt klantinzichten obv data en doet op basis hiervan verbetervoorstellen voor de donor journey en de klantcontactstrategie. 
  • Je analyseert cijfers, draagt bij aan jaarplannen en brengt advies uit over verbeteringen 

Wat breng je mee? 
Je begrijpt de wereld van klantbehoud en denkt en handelt vanuit de donateur. Je kunt de boodschap van UNHCR vertalen naar de juiste uiting voor de juiste (donateur)groep. Je bent een aanpakker, brengt structuur in het werk en komt met creatieve ideeën om de donor experience te verbeteren en het werk efficiënter in te delen. Je verwoordt problemen, situaties en inzichten simpel en duidelijk en kunt deze goed visueel maken. 
Verder voldoe je aan de volgende eisen: 
  • Je hebt succesvol een HBO/WO opleiding afgerond. Bij voorkeur op het gebied van marketing, commerciële economie, of communicatie. 
  • Je bent communicatief sterk, besluitvaardig en stressbestendig 
  • Ervaring met Marketing Automation (Marketing Cloud) is een pre 
  • Je hebt 2 tot 5 jaar relevante werkervaring 
  • Affiniteit met data analyse en optimalisatie 
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend 
  • Je kunt zelfstandig projecten oppakken en aansturen 
  • Je bent flexibel en een echte team-player 

Locatie: 
UNHCR Nederland, Den Haag 

Aanmelden (let op: moet in het Engels):
Je belangstelling kun je kenbaar maken door een korte motivatie brief, CV en Personal History Form (P11) te sturen naar hqpsphr@unhcr.org onder vermelding van ‘Assistant PSP Officer (IG) Netherlands’. De P11 formulieren zijn verplicht en kunnen hier worden gevonden: www.unhcr.org/recruit/p11new.doc 

Vragen over de vacature kunnen terecht bij Saskia Baar, baars@unhcr.org. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Bij positieve selectie wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen. 

De deadline voor aanmelding is woensdag 2 januari 2019. 
 
Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.
 
Ook een vacature plaatsen? Klik hier.