Marc van den Tweel schrijft voor De Dikke Blauwe de veelgelezen column Tweels Tweak. Prikkelende bijdragen over governance, maatschappelijk ondernemerschap, openbaar bestuur, trends, fondsenwerving, politiek, media en management. Zijn beste columns zijn gebundeld in het boek Marktgericht, missiegedreven dat verkrijgbaar is via de boekhandel of in de webshop van Walburg Pers.
Van den Tweel is een insider op het snijvlak van markt en maatschappij en staat te boek als een ondernemend bestuurder. Hij is Algemeen Directeur bij sportkoepel NOC*NSF en daarnaast onder andere vicevoorzitter van de Raad van Toezicht van het Rijksmuseum van Oudheden. Marc van den Tweel schrijft en spreekt regelmatig over maatschappelijke ontwikkelingen en 'de marketing van idealen'.
Voorheen was Van den Tweel onder andere Algemeen Directeur bij Natuurmonumenten en het Ronald McDonald Kinderfonds en Directeur Marketing & Communicatie bij het Wereld Natuur Fonds.
Meer over Marc van den Tweel:
https://nocnsf.nl/media/4836/
http://marcvandentweel.nl