De campagne komt voort uit een samenwerking van twintig goede doelen en heeft de lange termijnambitie om groot geven in Nederland te bevorderen. De campagne wil major donors inspireren om bewuster over geven na te denken en over de betekenis die zij aan hun vermogen willen verbinden. De waarde van geld wordt immers bepaald door wat je er mee doet, waar je het aan uitgeeft en waar je het aan schenkt.
Vera Peerdeman van Nassau Fundraising: 'Geld kan een krachtig middel zijn voor de doelen die je belangrijk vindt. Je kunt het inzetten om een echt verschil te maken. Met een bewuste geefkeuze en een helder doel, heb je het vermogen om geld echt betekenis te geven. Eenmaal een eigen geefvisie geformuleerd, kunnen goede doelen deze visie ondersteunen. Zij kunnen helpen om grote stappen te zetten op de thema’s die je raken, boos of blij maken. Met een grote gift draag je direct bij aan thema’s waarin jij vooruitgang wil zien.'
Vier major donors centraal
In de campagne staan vier major donors centraal: Claudia, Jan, Marian en Randy. Zij zijn ‘voorlopers’ die al een geefvisie hebben ontwikkeld en zijn in video’s geportretteerd. Hierin lichten zij toe wat betekenisvol geven voor hen betekent en welke voldoening hen dit geeft. De videoportretten worden via onlinekanalen en sociale media verspreid en zetten in op het bezoeken van de website www.betekenisvolgeven.nl en het opvragen van het gratis magazine Dichter bij jouw doel.Peerdeman: 'In het magazine staan vele voorbeelden: interviews waarin major donors praten over de betekenis van hun vermogen, wat echte rijkdom nou eigenlijk is en wat zij voor anderen willen betekenen. Daarnaast vind je er praktische tips om jouw eigen doel helder te krijgen en concrete stappen te zetten.'