Van 2009 tot en met 2011 was Marcel directeur van SOS Kinderdorpen. Daarvoor werkte hij voor diverse gerenommeerde reclamebureaus met specialisaties op het terrein van sponsoring, partnership marketing en merkbeleving. Met zijn huidige bureau bigplans adviseert Beerthuizen het corporate bedrijfsleven over de strategische verankering en creatieve activatie van partnerships tussen merken en organisaties in de wereld van sport, kunst, cultuur, media en maatschappij. Hij is columnist voor het vakblad Sponsorreport en wekelijks te horen in BNR Zakendoen, waar hij zijn licht laat schijnen over een actueel onderwerp op het terrein van sport en geld. Daarnaast is hij bestuurder en toezichthouder van verschillende goede doelen en culturele organisaties zoals de Maarten van der Weijden Foundation, Oerol en het Amsterdam Dance Event. Marcel is toegetreden tot het corps van DDB Experts en zal onze lezers op regelmatige wijze informeren over ontwikkelingen in zijn vakgebied.
►Hier lees je al zijn artikelen op de website van De Dikke Blauwe en hier vind je al zijn andere publicaties.
♦Luister hier naar Marcel Beerthuizen op BNR.
Marcel Beerthuizen is auteur van twee boeken over sponsoring en fondsenwerving: de Sportsponsorgids en Show Me The Money.
Show Me The Money is geschreven als een inspiratiebron voor iedereen die op zoek is naar geld om zijn dromen te verwezenlijken. Aan de hand van persoonlijke ervaringen benoemt Beerthuizen elementen die van belang zijn om succesvol fondsen te werven. Eigen ervaringen zijn aangevuld met tips van de beste sponsor- en fondsenwervers van Nederland. Zij geven inzicht in de aanpak die ervoor heeft gezorgd dat ze zo succesvol zijn. Ga voor meer achtergronden naar de website van het boek.
Marcel is ook auteur van de Sportsponsorgids (ISBN 90-5472-001-8), hét standaardwerk op het gebied van sportsponsoring dat bij iedere vereniging en ambitieuze sporter op de plank behoort te staan. De Sportsponsorgids schetst in 180 kernachtige hoofdstukken op een toegankelijke manier hoe een sponsorplan moet worden ontwikkeld, geeft adviezen om succesvol sponsors te werven, loopt het traject om tot een overeenkomst te komen van a tot z en schenkt ook aandacht aan het behoud van sponsors.