Governance & Finance
Hij is sinds 2019 Hoofd Filantropie Service van ABN AMRO MeesPierson, en zeer zichtbaar in onze wereld. En nu weet u vast over wie ik het heb: Frank Aalderinks, de nummer 1! Frank is al jaren een echte influencer in onze sector. Zoals velen over hem schrijven: ‘Als hoofd van de Filantropie Advies afdeling van ABN AMRO MeesPierson maakt Frank samen met zijn team positief verschil door kennisdeling en samenwerking binnen de filantropische sector.’
Dit krijgt onder meer invulling door de organisatie van evenementen over relevante thema’s: van familiefilantropie tot corporate filantropie. Het is Franks missie filantropen, jong en oud, bij elkaar te brengen die zich willen inzetten voor duurzaamheid, mensenrechten, armoedebestrijding en een betere gezondheidszorg.
Frank verricht verder elk jaar onderzoek naar het geefgedrag van Nederlandse donateurs en hij heeft tal van publicaties op zijn naam staan die tot doel hebben ‘kennis te delen en te inspireren’. Ook in zijn privéleven wil Frank een positief verschil maken. Zo doet hij vrijwilligerswerk, is hij bestuurslid van verschillende filantropische organisaties en van een geefcirkel gebaseerd op Trust Based Philanthropy.
Frank, je bent al jaren een echte beïnvloeder in de wereld van de Filantropie en bovenal een goede gesprekspartner voor iedereen, voor jong en oud. Daarom: van harte gefeliciteerd met jouw eerste plaats in de Ranking van de 10 Zakelijke dienstverleners, een primeur van De Dikke Blauwe!
Lofrede uitgesproken door de juryvoorzitter
21 december 2023
Laudatio | Adriana Esmeijer | Governance & Finance
Hij is sinds 2019 Hoofd Filantropie Service van ABN AMRO MeesPierson, en zeer zichtbaar in onze wereld. En nu weet u vast over wie ik het heb: Frank Aalderinks, de nummer 1! Frank is al jaren een echte influencer in onze sector. Zoals velen over hem schrijven: ‘Als hoofd van de Filantropie Advies afdeling van ABN AMRO MeesPierson maakt Frank samen met zijn team positief verschil door kennisdeling en samenwerking binnen de filantropische sector.’
Dit krijgt onder meer invulling door de organisatie van evenementen over relevante thema’s: van familiefilantropie tot corporate filantropie. Het is Franks missie filantropen, jong en oud, bij elkaar te brengen die zich willen inzetten voor duurzaamheid, mensenrechten, armoedebestrijding en een betere gezondheidszorg.
Frank verricht verder elk jaar onderzoek naar het geefgedrag van Nederlandse donateurs en hij heeft tal van publicaties op zijn naam staan die tot doel hebben ‘kennis te delen en te inspireren’. Ook in zijn privéleven wil Frank een positief verschil maken. Zo doet hij vrijwilligerswerk, is hij bestuurslid van verschillende filantropische organisaties en van een geefcirkel gebaseerd op Trust Based Philanthropy.
Frank, je bent al jaren een echte beïnvloeder in de wereld van de Filantropie en bovenal een goede gesprekspartner voor iedereen, voor jong en oud. Daarom: van harte gefeliciteerd met jouw eerste plaats in de Ranking van de 10 Zakelijke dienstverleners, een primeur van De Dikke Blauwe!