Lenthe Publishers neemt Marketing Tribune over

31 mei 2007
Nieuws | | Organisatienieuws

Met ingang van 1 juni a.s. neemt Lenthe Publishers, de uitgeverij van o.a. FM en Sponsor Magazine, het vaktijdschrift Marketing Tribune over van Reed Business Information. Naast Marketing Tribune wordt ook Holland Management Review overgenomen, het tweemaandelijkse managementblad over strategie en organisatie.


"Wij zijn zeer verheugd over de overname", aldus Johan Dijk, managing partner bij Lenthe en uitgever van FM. "De medewerkers en klanten van beide mediamerken zijn een ronduit prachtige aanvulling op de huidige medewerkers en media van Lenthe Publishers. Het spreekt vanzelf dat wij gaan kijken welke synergie we kunnen bewerkstelligen tussen de verschillende media. Voor FM betekent het dat wij nu een zeer krachtige kanalen in de richting van de Nederlandse marketeers, managers en bestuurders tot onze beschikking hebben. Daar zullen we zeker op een goede manier gebruik van gaan maken."


Maarten Timmers Verhoeven, voorheen ondermeer uitgever van Tijdschrift voor Marketing en directeur Sdu Uitgevers, is aangetrokken om als interim-manager de integratie van de RBI-titels in de Lenthe-organisatie te begeleiden en nieuw uitgeefbeleid te formuleren voor beide RBI-titels.



Lenthe is als business-to-business publisher sinds 1994 actief in de sectoren cultuur, charitas, marketing, media en management en uitgever van onder andere FM, Sponsor Magazine, Matching Magazine en Het Nationale Cultuurbal. Na de integratie realiseren 25 medewerkers een omzet van ruim 5 miljoen euro.