Organisatie: SOS Kinderdorpen
Aantal uren: 37,5 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 16 februari
Werken voor SOS betekent werken in een team bevlogen en gedreven medewerkers met een groot hart voor de missie: kinderen een liefdevol thuis geven. Het team Werving binnen SOS Kinderdorpen richt zich op het werven van nieuwe donateurs om zo meer kinderen wereldwijd te kunnen helpen. Dit team bestaat uit 8 mensen met diverse specialismes waarbij op een agile manier wordt samengewerkt. In deze functie lever je een significante bijdrage aan de werving van nieuwe donateurs. Samen zorgen we dat bestaande wervingskanalen zo efficiënt mogelijk worden ingezet en er continu nieuwe wervingsconcepten en acties bedacht en getest worden.
Het team Werving is onderdeel van het team Fondsenwerving en is verantwoordelijk voor de werving van nieuwe donateurs. Dit doen we door te focussen op geefconcepten met een structureel karakter. We maken continu de afweging enerzijds tussen wervingskanalen die een hoge mate van betrokkenheid stimuleren en anderzijds met het bereiken van de overall groeidoelstelling van de organisatie. We zien innovatie als een deel van onze dagelijkse organisatiecultuur. Dit doen we door extern gericht te zijn, onze wervingsactiviteiten continue te monitoren en te evalueren.
Taken
- Het monitoren en begeleiden van het deur-aan-deur werving kanaal.
- Het opstarten en begeleiden van online campagnes. Hierbij planningen strak managen, altijd een ‘plan B’ paraat hebben.
- Opstellen van data-analyse verzoeken en evaluaties ten behoeve van face-to-face.
- De potentie van nieuwe kanalen en concepten onderbouwen en doorrekenen.
- Omdat we belang hechten aan innovatie ben je extern gericht en draag je regelmatig best practices op gebied van werving aan.
Functie-eisen en profiel
- Minimaal HBO opleidingsniveau.
- Je bent een echte teamspeler en doet er alles aan om in goede samenwerking met je team je kennis te vergroten en de teamdoelstellingen te bereiken.
- Ervaring met Agile werken.
- Werkervaring op het gebied van fondsenwerving of in een klantgerichte omgeving, waarin je op succesvolle wijze donateur/klant wervingsacties hebt ontwikkeld en uitgevoerd is een pré.
- Kennis en aantoonbare ervaring met face-2-face en de meest gebruikte media: telefoon, mail, web en socials is een pré.
- Analytisch sterk en grote affiniteit met cijfers.
- Doortastend, proactief met hands-on mentaliteit.
Informeren en solliciteren
Heb jij affiniteit met het werk van SOS Kinderdorpen en voldoe je aan het profiel? Reageer dan voor 16 februari a.s. via ons online sollicitatieformulier. Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Jaimy Hauth (HR Adviseur) via hr@soskinderdorpen.nl of 020-4080190.