Het Wereld Natuur Fonds (WNF) benoemt Jos de Wit (52) per 1 juli als nieuwe Chief Marketing Officer (CMO). De Wit is in zijn nieuwe functie lid van het Managementteam van het WNF en eindverantwoordelijk voor de afdeling Marketing en Communicatie.
Jos de Wit (52) begon na de HEAO zijn marketingloopbaan bij Henkel Benelux. Van 1991 tot 1998 was hij al eerder verbonden aan het WNF, de laatste periode als Hoofd van de afdeling Fondsenwerving. De afgelopen jaren was hij partner en managing director van WWAV, marketing en communicatie bureau voor de non-profit sector (onderdeel van Omnicom). Hier adviseerde hij als strateeg een groot aantal NGO’s en gaf hij leiding aan een groep gedreven professionals die voor een respectabele klantenlijst in de goede doelen sector werkt.
Leidende positie verstevigen
‘Jos kent de goede doelenwereld van binnen en van buiten’, zegt WNF directeur Johan van de Gronden. ‘Hij is gedreven, succesvol en blaakt van energie om de leidende positie van WNF als het grootste groene doel van Nederland te verstevigen en uit te bouwen. Wij zijn bijzonder blij met zijn komst.’
‘Draagvlak vergroten’
Jos de Wit kijkt enorm uit naar zijn nieuwe baan: ‘In de wereld van NGO’s verandert er heel veel op dit moment en de donateurs -de klanten!- verwachten een andere houding en service van goede doelen. Ik vind het geweldig om in die context mee te helpen wegen te vinden om het draagvlak voor natuurbescherming verder te vergroten. En het WNF is voor mij een van de mooiste goede doelen om voor te werken!’
Personalia