Jong volwassenen geven vaker dan we denken

Jong volwassenen geven vaker dan we denken
Jong volwassenen geven vaker dan we denken
15 juni 2012
Nieuws | | Wetenschap & Onderzoek

De meeste goede doelenorganisaties in de Verenigde Staten doen extra hun best om jong volwassenen te bereiken, omdat ze denken dat twintigers en dertigers nauwelijks geven. Maar uit een nieuw onderzoek van Achieve and Johnson, Grossnickle, and Associates onder meer dan 6.500 respondenten in de leeftijd van 20 tot 35, blijkt dat ze wel degelijk geneigd zijn te doneren en dat ze het zelfs een prima idee vinden om hun vrienden en familie te vragen hetzelfde te doen, mits ze enthousiast zijn over het doel.

Zo’n 75 procent van de mensen die in het 2012 Millennial Impact Report zijn opgenomen zegt dat ze in 2011 geld hebben gegeven aan non profitorganisaties, terwijl 70 procent aangaf dat ze geholpen hebben geld in te zamelen. GDO’s moeten echter niet rekenen op grote sommen geld. Van de jong volwassenen die in 2011 geld gaven gaf 58 procent aan dat hun grootste gift bestond uit honderd dollar of minder. Slechts 16 procent gaf vijfhonderd dollar of meer aan één organisatie.

Vooral giften online
“Wat we van dit onderzoek hebben geleerd is dat jong volwassenen eerder geven als ze al contact hebben met de goede doelorganisatie”, zegt Derrick Feldmann, chief executive of Achieve. En die contacten vinden steeds meer online plaats. Veel jonge donateurs geven het liefst via internet: 70 procent deed dat in 2011, tegenover 7 procent die via een sms doneerden. Traditionele werving werkt ook nog steeds: 39 procent van de ondervraagden gaf aan geld te geven toen ze er naar gevraagd werden door iemand op straat en 34 procent deed dat per post.

Motivatie
Ook de motivatie om te geven is onderzocht. Jonge donateurs hebben dezelfde motivaties als ouderen: vaak is dat de relatie met het goede doel.