Sponsors, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen kunnen vanaf nu hun beste sponsorcases inzenden om mee te dingen naar een nominatie voor een SponsorRing. Alleen cases die worden ingezonden via het digitale inzendformulier dat op de SponsorRing-site is te vinden, worden door de vakjury’s beoordeeld. De prijs voor de beste sponsorcases wordt dit keer voor de dertiende keer uitgereikt.
Cases kunnen worden ingezonden in vijf categorieën: Entertainment, Kunst & Cultuur, Maatschappij, Media en Sport. Bij de inzending kan ook vermeld worden of men de case in aanmerking wil laten komen voor een nominatie in de categorie Innovatie. Cases moeten hebben plaatsgevonden en/of geactiveerd zijn in de periode 1 september 2011 tot en met 31 augustus 2012. Het Bestuur van De Stichting Sponsor Ring roept met name sponsors en organisaties op die betrokken zijn bij de kunst en cultuur sponsorships, om in te zenden.
Nominaties in oktober
In verband met de Olympische Spelen en de te verwachten inzendingen op dat gebied is de deadline voor het inzenden van de cases vergeleken met voorgaande jaren naar achteren geschoven. De uiterste inzenddatum is nu 27 september 2012. Begin oktober zullen de vakjury’s de definitieve nominaties bekend maken.. Op onze website staat alle informatie over de juryprocedure en een uitgebreide beschrijving van de criteria aan de hand waarvan de cases worden beoordeeld.
Jury
De hoofdjury, onder voorzitterschap van Frank Eijken, kiest uit de nominaties de winnaars. Wie uiteindelijk een SponsorRing winnen wordt op 29 november bekend gemaakt tijdens een feestelijke avond in Grand Hotel Krasnapolsky. Dan worden ook de Sponsor Personality van het Jaar en de Sponsor van het Jaar bekendgemaakt. De presentatie van de avond is in handen van Wilfred Genee.
Sponsoring