AMSTERDAM (15 maart) - Invisible Children, de organisatie achter de videosensatie Kony 2012, heeft aflopen maandag een nieuwe video uitgebracht als reactie op de kritieken die de organisatie kreeg over hun missie en financiën.
De groep uit San Diego bracht onlangs een film uit over de Ugandese rebellenleider Joseph Kony, die kinderen ontvoert voor zijn militie. De video werd 100 miljoen keer wereldwijd bekeken. De aandacht zorgde ook voor kritische vragen, vooral over de financiën van Invisible Children. Critici meenden dat er te veel geld werd uitgegeven aan reizen en promotie en te weinig aan het werk in Uganda.
Projecten op video
“Ik begrijp dat mensen zich afvragen of dit soms een voorbijgaande stunt is”, reageerde Ben Keesey, CEO van Invisible Children. “Maar dat is het niet. Het is onderdeel van een duidelijke, belangrijke en strategische campagne.” Keesey gaf ook aan dat meer dan tachtig procent van de inkomsten besteed wordt aan het programma van de organisatie. In de nieuwe film is een aantal van de projecten van Invisible Children in Uganda en buurlanden te zien.
Klik hier om de reactie van Ben Keesey te bekijken.
Lees hier het commentaar van hoofdredacteur 5 over dit onderwerp.
Goede doelen
Invisible Children reageert op kritiek Kony filmpje
15 maart 2012
Nieuws | Redactie DDB | Goede doelen